اخبار فیلم و سریال انیمه

جدید ترین خبر های سینمایی و انیمه فیلم و سریال

اخبار فیلم و سریال انیمه

جدید ترین خبر های سینمایی و انیمه فیلم و سریال

دلایل صدای گوش خراش ترمز

دلایل صدای گوش خراش ترمز

 

 

ترمز احد از قطعات مصرفی در اتومبیل با درجه ایمنی   قطعات یدکی کیا A یا فوق ایمنی است
که این درجه ایمنی نشان از اهمیت فوق­العاده این تکه به ظاهر ساده دارد.
در ترمز­گیری­های شدید و در مواقع حساس که بحث ایمنی جان سرنشینان اتومبیل
و خسارات مالی وزین مطرح است، اهمیت لنت ترمز اغلب مشخص می­شود.
ولی یکی از مواردی که رانندگان خودرو گاه­و­بیگاه با آن سروکار دارند، صدای برآمده
از لنت براثر ترمز کردن است. این صدا گاه در مواقع خاصِ حرکتی و گاه به علت
استفاده از نوعی ماده به­خصوص در لنت و یا اجزای سیستم ترمزی، تولید
و باعث مراجعه مکرر دارندگان خودرو به نمایندگی شرکت­های خودروساز
یا سایر تعمیرگاه­ها می­شود زیرا سبب ایجاد احساس عدم اعتماد راننده
به سیستم ترمز می­گردد و این تصور را به­وجود می­آورد که عملکرد آن خرده دارد.
این مسئله مختص یک یا چند مملکت نیست بلکه جستار روز بسیاری از شرکت­های مهم
خودروساز و قطعه­ساز در دنیاست و باعث تحمیل هزینه­های گزافی به آنها شده است.
هم اکنون تحقیق در این گویه باعث تعریف پروژه­هایی در سطوح بالای تحقیقاتی
در دانشگاه­های معتبر با استفاده از دستگاه­های بسیار پیشرفته شده،
ولی نکته حائز اهمیت آن است که هر صدای ترمزی لزوماً به مفهوم هستی عیب نیست.
در پیوستگی به تعریف انواع صداهای ترمز و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای حذف آنها می پردازیم.

انواع صدای ترمز

صدای لنت ترمز با پروا به شدت و ارتفاع آن اما به­طور کلی صدای
ارتعاش آرام را ناله (لوازم یدکی کیا ) و صدای تکان سریع را جیغ (Squeal) می­نامند.

فاکتورهای طراحی لنت ترمز اتومبیل
در طراحی لنت موارد پایین باید در نظر گرفته شود:

شیار وسط لنت ترمز به عنوان نشانگر بی گمان مجاز به کارگیری
لنت ترمز در ضمن محلی برای خروج گاز و یگانه و غبار برآمده از مصرف لنت است.

۱- در شرایط متفاوت جوی می­بایست تاثیر یکسانی داشته باشد.
این کارایی دلخواه باید در محدوده متفاوت دمایی اثناء رانندگی نیز حفظ شود.

۲- پدال­گیری خوب در تمام مواقع.

۳- درازا عمر بالا (به لحاظ صرفه اقتصادی)

۴- قابلیت عملکرد در شرایط متفاوت، بدون برپایی صدا.

۵- لنت باید به نحو مطلوبی توانایی توقف اتومبیل را داشته باشد.

۶- محدودیت­های ابعادی برای مونتاژ.

۷- عدم به کارگیری مواد آزبستی.

۸- خروجی غبار کمتر (به ­منظور تمیز باقی پایدار گذاشتن چرخ)

میزان خروجی غبار لنت و تفاوت سطوح داخلی دو چرخ گاه استفاده از یک ماده
نرمتر برای لنت به ­منظو بازدارندگی از ایجاد صدا توصیه می­شود
که این سوژه به کاهش عمر لنت می­انجامد.
مواد مورد بهره‌گیری در لنت ترمز
در این تقدیر با بخش­های اصلی ساختمان لنت ترمز آشنا می­شوید
زیرا چه بسا در بعضی موارد تغییر ساختار مواد مصرفی در لنت،
یکتا از راه­های حذف صدا باشد. موادی که در ترکیب لنت مورد استفاده قرار می­گیرند،
عبارتند از: مواد اصطکاک­زا مشابه گرافیت، پودر فلز مثل سرب، روی، برنج و آلومینیم،
مقیدکننده­ها، پُر­کننده ها و عوامل بهبود­دهنده که در پیوستگی به کالبدشناسی هر ­یک می پردازیم.

۱- پودر فلز به منظور افزایش مقاومت مواد در مساوی دما و سایش به ترکیب اضافه می­شود.

۲- مقیدکننده­ها (Binder): چسب­هایی هستند که مواد اصطکاکی را ساحل هم نگه می­دارند. رزین Phenolic رایج­­ترین گونه آن است.

۳- Filler ها همانند تراشه­های لاستیکی هستند که در مقادیر کم برای کاهش صدای لنت به ترکیب افزوده می­شوند.
تاثیر نوع لنت ترمز بر ایجاد صدا
تنوع زیاد نوع لنت و ترکیبات موجود در آن، تاثیر قابل­توجهی بر صدای تولیدی لنت می­گذارد. در ذیل به بعضی از پارامترهای مربوط به آن اشاره می شود:

لنت­های نیم فلزی: معمولاً مایه برپایی صدا می­شوند که این مسئله به­دلیل سختی بیشتر آنها نسبت به لنت­های غیر­آزبستی است. ترکیبات فلزی این نوع لنت­ها، اثناء ترمز­گیری و اصطکاک فلز به فلز باعث برپایی صدای جیغ می­شود.

مقدار Fillerها و Binderها  لوازم کیا در مونث اصطکاکی لنت تفاوت چشمگیری در میزان صدای جیغ تولیدی از لنت­های جلو یا عقب برپایی می­کند. در این حالت افزودن اجزایی نظیر گرافیت،کربن و ترکیبات بهبود­دهنده لاستیکی می­تواند مایه کاهش صدای لنت شود. اضافه کردن برنج می­تواند مایه رفع ارتعاشات و در ضمن تمیز­کاری دیسک و یا کاسه چرخ شود.

شکل هندسی لنت نیز می­تواند بر میزان صدای تولیدی کارساز باشد. لنتی با گوشه­های پخ­خورده می­تواند روی دیسک ترمز، بدون ایجاد تکان بلغزد. همچنین لنت­های چاک­دار مایه تغییر بسامد لنت­های لرزان می­شوند.

بعضی لنت­ها پوششی گزیده تر دارند که به سطح دیسک منتقل می­شود. این پوشش­ها مایه برپایی یک نوع فیلم روی دیسک می­شوند که تکان و صدا را تفریق می­دهد.

صدای جیغ ترمز عقب بیشتر به­دلیل انباشته شدن یکی لنت و … بین لنت­ها و کاسه چرخ فرآوری می­شود. برای حل این مشکل، یکتا و غبار برآمده از لنت ترمز را از روی کفشک­ها و صفحه پشت­بند لنت و اجزای مربوطه منزه کنید.
اقدامات اولیه برای حذف صدای ترمز اتومبیل
علت اولیه صدای ترمز ارتعاش است. در ترمزهای دیسکی ارتعاشات می­تواند بین لنت و دیسک، لنت و کلیپر یا کلیپر و اتصالات نصب شده بر روی آن وجود داشته باشد. در ترمزهایی که از سیستم کاسه چرخ کاربرد می­کنند، ارتعاشات می­تواند بین کفشک و کاسه چرخ یا کفشک و صفحه پشت­بند آن ایجاد شود. در ضمن تکان در یک سرنوشت می­تواند مایه تحریک و ایجاد لزرش در قسمت سایر شود؛ به­خصوص که قطعات پیوستگی در حال  قطعات کیا سبکتر شدن هستند و به این ترتیب لزرش آسانتر چهره می­گیرد.

اجاره خودرو کیا

اجاره خودرو کیا

کیا اجاره ماشین سورنتو با طراحی جدید و استفاده از فرهنگ مدیر ارشد دپارتمان M بی‌ام‌و،
به تعقیب چشم وهمچشمی در بازار کراس‌اورهای فامیلی و ۷ سرنشینه است.
احتمال زیادی برای واردات این محصول به ایران هستی دارد.
سال ۲۰۰۳ بود که کمپانی خودروساز کره‌ای کیا (Kia) شاسی‌بلند سورنتو (Sorento)
را با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری هیوندای به قدرت ۱۹۲ اسب بخار در بازار جهانی عرضه کرد.
دودمان نخست سورنتو که درحقیقت نخستین و آخرین دودمان از سورنتوی شاسی‌بلند بود،
در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ دو فیس‌لیفت دریافت کرد.برخلاف دودمان اول،
سورنتو در نسل دوم (۲۰۰۹) شاسی یکپارچه را ساحل گذاشت،
وارد کلاس خودروهای کراس‌اور سایز متوسط شد و نماینده‌ای شایسته جهت نمایش زبان طراحی کیا فرنام گرفت.
سنه ۲۰۱۴ دودمان سوم سورنتو پلتفرم خود را با مینی‌ون کیا کارنیوال (سدونا) به اشتراک گذاشت و
مجوز ورود به باشگاه پرافتخار ایمن‌ترین کراس‌اورهای بازار جهانی را به دست آورد.مدل جدید سورنتو
تغییرات اندکی در بدنه و قوای فنی داشته است.

اجاره خودرو های لوکس

به راستی این دگرگونی ها در بازطراحی نمای جلو و عقب و به کارگیری گیربکس ۸ سرعته‌ی اتوماتیک
جدید در تیپ‌های V6 سورنتو چکیده می‌شود.
از آنجایی که مدل سال پیش تجهیزات ایمنی و گجت‌های مناسبی داشت،
انتقال تمام آن‌ها به مدل جدید خبری خوشحال‌کننده برای طرفداران بزرگ‌ترین کراس‌اور کیا خواهد بود.
صادقانه باید گفت که در نگاه اول،
به احتمال بسیار متوجه تغییرات مدل جدید سورنتو نخواهید شد.
ولی با پیمان دادن مدل سنه ماضی و جدید در کناره هم،
سعی تیم طراحی کیا در بهینه کردن زیبایی بدنه و کابین سورنتو قابل تماشا است.
بااین‌حال همچنان استفاده‌ی فراوان از تزئینات کروم، به‌خصوص در جلوپنجره و رینگ‌ها
از اولویت‌های مهم فرمان شغل طراحان بوده است.
نمای جلوی سورنتو جدید با چراغ‌های جدید و مه‌شکن‌های LED با تزئینات کروم در تیپ SXL جذاب‌تر شده است.
در نمای جانبی بیشترین تغییر را باید به رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید نسبت داد.
سورنتو در نمای عقب به چراغ‌های LED، دیفیوزر جدید و
همانطور که انتظار می‌رفت تزئینات کروم بسنده کرده است.

طراحی بدنه و داخل کابین

در مجموع بازطراحی بدنه‌ی اجاره ماشین سورنتو حداقل بوده است؛ اما اگر طرفدار انواع جزئیات ریز و درشت کروم باشیم،
جذاب‌تر جلوه می‌کند.کابین و فضای داحلی سورنتوی جدید نیز
در بخش‌های گوناگون بازطراحی شده است.
پروانه و دریچه‌های هوای جدید در ساحل پنل دیجیتال دستور بهینه‌شده،
بخشی از دگرگونی ها کابین هستند.
قرار دادن سان‌روف پانورامیک در ساحل چرم ناپا،
ترکیب رنگ‌های جدید روکش‌های صندلی و سیستم تنظیم برقی دسته میانی صندلی‌ها برای تمام سرنشینان کرایه اتومبیل
در تیپ‌های SX و SXL کابین سورنتو را راحت و کاربرپسند می‌کند
اما کیفیت متریال استفاده‌شده در کابین در مساوی تویوتا هایلندر یا سوبارو اسنت (Ascent) ناامیدکننده است.
کیا سورنتو به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها با طرح ۷ سرنشینه عرضه می‌شود؛
مدل ۲۰۱۸ سورنتو فقط در تیپ‌های LX V6، EX V6، SX و SXL به‌صورت استاندارد با ظرفیت ۷ سرنشین بود.
البته باید گفت دسترسی به صندلی‌های ردیف سوم کمی سخت است و باوجود فضای پای حداکثر ۸۰.۵ سانتی‌متر،
چندان هم جادار نیست.
البته صندلی‌های ردیف اول و دوم کاملا جادار و راحت است. برای درک جادار بودن صندلی‌ها،
کافی است که به فضای پای ۱۱۲ سانتی‌متری در جلو و ۱۰۰ سانتی‌متری در عقب (ردیف دوم) پروا شود.

کیا سورنتو در بازار داغ کرایه خودرو

درواقع کیا سورنتو فضای پای اکثریت از اصلی‌ترین رقبای خود،
یعنی هوندا پایلوت (Pilot) و تویوتا هایلندر (Highlander) در برگزیدن سرنشینان ردیف‌های اول و دوم پیمان می‌دهد.
فضای بار اجاره ماشین بدون راننده سورنتو ۱۰۷۶ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های رده سوم، این حجم به ۲۰۶۷ لیتر افزایش پیدا می‌کند.
باید در نظر داشت که کیا سورنتو، اصلاً یک کراس اور اسپرت و به تعقیب ثبت زمان‌های تند در پیست نیست و
در دسته رانندگی و فرمان‌پذیری اسپرت، کاملاً از رقبای خویش عقب‌تر خواهد بود.
سورنتو سواری راحت و آرام‌بخش را در ساحل پاسخ‌دهی نسبتاً حساس پروانه ارائه می‌کند.

کرایه اتومبیل ارزان

اجاره ماشین بدون راننده کیا

اجاره خودرو در تهران

تکان‌های بدنه در کمترین حد ممکن است و سیستم تعلیق بدون شلوغ‌کاری
در ساحل گیربکس ۸ سرعته‌ی خودکار که البته چندان هم عملکرد پرسرعتی ندارد،
ناهمواری‌های جاده را جذب می‌کند. سیستم تمام چرخ محرک با قابلیت پیش‌بینی
و تشخیص قدرت مورد نیاز هر محور در مسیرهای خاکی،
برفی یا حتی یخی، رانندگی را با سورنتو جدید را آسان‌تر کرده است.
تیم مهندسی کیا برای پیروان طبیعت‌گردی و کاروان،
گنجایش کشش لغایت ۲۲۶۸ کیلوگرم را در سورنتو با پیشرانه‌ی V6 و سیستم تمام چرخ جنباننده تدارک دیده است.
سورنتو در اجاره خودرو در تهران دقیقاً پسندیده مصرف‌کنندگان اصلی خود،
یعنی یک خانواده‌ی تقریباً پرجمعیت ساخته شده است.