اخبار فیلم و سریال انیمه

جدید ترین خبر های سینمایی و انیمه فیلم و سریال

اخبار فیلم و سریال انیمه

جدید ترین خبر های سینمایی و انیمه فیلم و سریال

بهترین انیمه های عاشقانه


2. انیمه Your Lie in April

معرفی بهترین انیمه های عاشقانه | انیمه Your Lie in April
  • ژانر: عاشقانه، درام، موسیقی، مدرسه‌ای، پسرانه
  • کارگردان: Kyōhei Ishiguro
  • استودیو: A-1 Pictures
  • منبع: مانگای Naoshi Arakawa
  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.70

زمانی موسیقی جزو جداناپذیری از زندگی «کوسه آریما» محسوب می‌شد. او پیانونوازی حیرت‌انگیز بود، اما از وقتی‌که مادرش را از دست داد، از نظر روانی بسیار آسیب‌پذیر شد و دیگر نتوانست پیانو بنوازد؛ زیراکه نمی‌توانست صدای پیانونوازی خود را بشنود. دو سال بعد، کوسه هم‌چنان از دنیای موسیقی فاصله دارد و به دور از طرفداران و رقبایش، به همراه دوستان مدرسه‌اش زندگی بی‌رنگ‌ورویی را سپری می‌کند تا این‌که روزی با ویولونیست زیبایی به نام «کائوری میازونو» آشنا می‌شود. آشنایی با کائوری، دنیای کوسه را تغییر می‌دهد و باری‌دیگر به او انگیزه‌ای می‌بخشد تا با او در دنیای موسیقی هم‌سفر شود. انیمه دروغ تو در آوریل، دنیای عاشقانه زیبایی را در کنار موسیقی‌های دلنشین و لذت‌بخش ترسیم می‌کند و به لحاظ داستانی، آن‌قدر متاثرکننده است که اشک بیننده را سرازیر می‌کند.

1. انیمه Clannad: After Story

انیمه Clannad: After Story

این انیمه دنباله سری انیمه است و داستان «تومویا اوکازاکی» و «ناگیسا فوروکاوا» را پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان بیان می‌کند. این دو در کنار یک‌دیگر رشد می‌کنند و تومویا که برای آینده خود برنامه خاصی ندارد، متوجه حمایت‌ها و کار گروهی قوی ناگیسا می‌شود. آن دو با فداکاری‌های بسیار اهداف‌شان را وحدت می‌بخشند و برای رویارویی با مشکلات شخصی خود تلاش می‌کنند که درنهایت این کار، روابط احساسی‌شان را عمیق‌تر می‌سازد و پیوندهای جدیدی را میانشان به وجود می‌آورد. این انیمه به سبب پویانمایی نرم و زیبای همیشگی استودیوی کیوتو انیمیشن، روایت دوست‌داشتنی و پایان‌بندی متاثرکننده‌اش، بدون‌شک در رتبه بهترین انیمه عاشقانه سریالی این لیست جای می‌گیرد.

بهترین انیمه های عاشقانه سینمایی

7. انیمه Nakitai Watashi wa Neko wo Kaburu

انیمه Nakitai Watashi wa Neko wo Kaburu
  • ژانر: عاشقانه، کمدی، مدرسه‌ای، درام، ماوراءالطبیعی، فانتزی
  • کارگردان: Junichi Sato و Tomotaka Shibayama
  • استودیو: Studio Colorido
  • منبع: اورجینال
  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز مای‌انیمه‌لیست: 7.35

این انیمه که با نام انگلیسی «A Whisker Away» نیز شناخته می‌شود، درباره دختری دبیرستانی و پرانرژی به نام میو ساساکی است که برخلاف ظاهر شادش، دارای مشکلات خانوادگی بسیاری است. او مأمن آرامش خود را در کنتو هینوده، پسر آرام همکلاسی‌اش می‌بیند و به شدت عاشق او است تا جایی که نمی‌تواند جلوی ابراز علاقه‌های بانمک و عجیبش را نسبت به او بگیرد. اما با همه این‌ها، هینوده از او فراری است. بنابراین میو به گربه‌ای تبدیل می‌شود که به واسطه آن می‌تواند رابطه نزدیکی را با هینوده برقرار کند و از محبت او برخوردار شود. اما به مرور متوجه می‌شود که با ظاهر گربه‌اش نمی‌تواند به رفع مشکلات هینوده کمک کند و میان دو انتخاب سخت گیر می‌کند. آیا او رابطه‌اش را به عنوان یک گربه با هینوده ادامه می‌دهد تا محبت او را داشته باشد یا هویت خود را فاش می‌کند و آن‌چه را که دارد به خطر می‌اندازد تا به هینوده به عنوان خود انسانش کمک کند؟

انیمه «یک صدف دور» شخصیت اصلی دوست‌داشتنی دارد که واکنش‌های بامزه، سرگرم‌کننده و متفاوتی به مشکلات اطرافش نشان می‌دهد. او نحوه ابراز علاقه جسورانه‌ای دارد و منطق مخصوص به خودش را پیش می‌گیرد. این انیمه همچنین جهان فانتزی رمزآلود و زیبایی را به تصویر می‌کشد که تماشای آن را بسیار لذت‌بخش ساخته است.

6. انیمه 5 Centimeters per Second

معرفی بهترین انیمه های عاشقانه

اگر دو نفری که یک‌دیگر را دوست دارند، نتوانند باهم باشند، چه می‌شود؟ «تاکاکی تونو» و «آکاری شینوهارا» دوستان دوران کودکی هستند اما شرایطی خارج از کنترلشان، بین آن‌ها فاصله می‌اندازد. آن دو قول می‌دهند که با هم در تماس بمانند، اما با گذر زمان فاصله‌شان بیشتر شده و تنها خاطراتشان برای یک‌دیگر باقی می‌ماند. تاکاکی و آکاری که در گذشته خود گیر کرده‌اند، نمی‌توانند خاطره جدیدی بسازند. آن‌ها به امید دیدار دوباره، زندگی روزمره خود را نیمه‌جان ادامه می‌دهند و هم به خود و هم به اطرافیانشان صدمه می‌زنند. این انیمه روایتی شاعرانه و زیبا از غم و اندوه این دو نفر و کسانی است که با آن‌ها ارتباط دارند. داستان آن مملو از اشارات و استعاره‌هایی به مفهوم عشق در فرهنگ و ادبیات ژاپنی است و سبک بصری فوق‌العاده این انیمه نیز شما را مسحور خود خواهد کرد.


5. انیمه Hotarubi no Mori e

معرفی بهترین انیمه های عاشقانه
  • ژانر: عاشقانه، درام، ماوراءالطبیعی
  • کارگردان: Takahiro Omori
  • استودیو: Brain’s Base
  • منبع: مانگای Yuki Midorikawa
  • سال ساخت: 2011
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.34

«هوتارو تاکه‌گاوا» دختر 6 ساله‌ای است که هنگام ملاقات با عمویش، راهش را در جنگلی گم می‌کند. او که کاملا از پیداکردن کمک مایوس شده است، ناگهان با روح جنگل نقاب‌داری به نام «جین» آشنا می‌شود. جین به هوتارو کمک می‌کند تا راهش را بیابد و در این مسیر توضیح می‌دهد که هوتارو نباید به او دست بزند، زیرا در این صورت او ناپدید می‌شود. پس از یافتن مسیر، جین به هوتارو هشدار می‌دهد که دیگر بازنگردد، اما هوتارو تابستان هرسال با هدیه‌ای به او سر می‌زند. به همین ترتیب، جین و هوتارو به مرور با یک‌دیگر صمیمی شده و احساساتی میانشان شکل می‌گیرد که باعث می‌شود شرط ساده‌ی لمس نکردن یک‌دیگر، به امری دشوار و غیرقابل‌تحمل تبدیل شود. این انیمه یکی از آن انیمه‌هایی است که کلیشه‌های ژانر رومنس را کنار می‌زند و بدون صحنه عاشقانه خاصی، یک داستان رومنس کوتاه، اما بسیار تاثیرگذار را روایت می‌کند.

4. انیمه Howl’s Moving Castle

معرفی بهترین انیمه های عاشقانه

سازه‌ای غول‌پیکر و سرهم‌بندی‌شده از قطعات فلزی نامیزان، تلوتلو خوران با صدای تندِ هیس‌هیس بخار آب و صدای درزهای دیواره‌های فلزی آن، به عنوان قلعه متحرک اسرارآمیز جادوگر «هاول»، جادوگری زیبا و اغواگر شناخته شده است که هر از چندگاهی در افق پدیدار می‌شود. «سوفی» دختر ساده‌زیستی است که انتظار زیادی از آینده خود ندارد و به کار سخت و دوختن کلاه در مغازه کلاه‌فروشی راضی است. روزی، سوفی در خیابان‌های شهر با افرادی سودجو درگیر می‌شود و هاول او را از آن موقعیت فراری می‌دهد. این ملاقات هرچند کوتاه و هیجان‌انگیز، جادوگر «وِست» انتقام‌جو را در حسادت ناشی از اختلافات گذشته او با هاول، تحریک می‌کند تا سوفی را طلسم و به پیرزنی زشت تبدیل کند. سفر شگفت‌انگیز سوفی برای کنار آمدن با شرایط عجیب پیش‌آمده، پناه بردن به قلعه غول‌پیکر هاول و داستان عاشقانه‌ای که به زیبایی می‌شکفد، این انیمه را به یکی از بهترین انیمه‌های عاشقانه این لیست تبدیل کرده است.

3. انیمه Violet Evergarden Movie

انیمه Violet Evergarden Movie
  • ژانر: عاشقانه، زندگی روزمره، درام، فانتزی
  • کارگردان: Taichi Ishidate
  • استودیو: Kyoto Animation
  • منبع: لایت ناولی به نویسندگی Kana Akatsuki و تصویرسازی Akiko Takase
  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز مای‌انیمه‌لیست: 8.87

چندین سال از پایان جنگ بزرگ می‌گذرد. با ساخته شدن برج‌های رادیویی، تلفن‌ها به سرعت به راه می‌افتند و ارتباطات آسان‌تر می‌شود؛ چیزی که منجر به کاهش تقاضا برای «عروسک‌های حافظه خودکار» شده است. با این حال، وایولت اورگاردن پس از موفقیت‌های بسیار در نوشتن نامه، روزبه‌روز شهرت بیشتری به دست می‌آورد، اما این چیزی نیست که تمام مدت به دنبال آن بوده است. او با درک احساسات و معنای عشق، عاجزانه امیدی را دنبال می‌کند که مردی که اولین بار به او گفته بود «عاشقت هستم»، ممکن است پس از گذشت سال‌های زیاد، همچنان زنده باشد. انیمه سینمایی وایولت اورگاردن، همچون سری خود، دارای پویانمایی و سبک بصری بسیار درخشان و حیرت‌انگیز است و لحظات تاثیرگذار و گریه‌داری را به تصویر می‌کشد که با روندی واقع‌گرایانه به پایانی دلگرم‌کننده و شیرین منتهی خواهد شد.


2. انیمه Your Name

معرفی بهترین انیمه های عاشقانه
  • ژانر: عاشقانه، درام، مدرسه‌ای، ماوراءالطبیعی
  • کارگردان: Makoto Shinkai
  • استودیو: CoMix Wave Inc
  • منبع: اورجینال
  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.91

«میتسوها میامیزو» دختری دبیرستانی است که در حومه شهر زندگی می‌کند و همیشه آرزو داشته تا به جای پسری دبیرستانی در شهر توکیو زندگی کند. درحالی‌که در شهر توکیو، «تاکی تاچیبانا» زمانی‌که با کار پاره‌وقت خود دست‌وپنجه نرم می‌کند، آینده خود را در رشته معماری می‌بیند. روزی، میتسوها در اتاق شخصی دیگر از خواب بیدار می‌شود و متوجه می‌شود که رویای همیشگی‌اش در بدن تاکی به وقوع پیوسته است. از طرف دیگر، تاکی نیز خود را در بدن میتسوها و در حومه شهر می‌یابد و این دو برای پیدا کردن پاسخی برای این پدیده عجیب، شروع به جست‌وجوی یک‌دیگر می‌کنند. انیمه نام تو، ایده متفاوت و طنزپردازی بامزه‌ای دارد اما از اواسط داستان با یک چرخش داستانی غافل‌گیرکننده، همه را شوکه می‌کند و تحول گسترده‌ای را در این ژانر به وجود می‌آورد که انتظارات مخاطبان را از این ژانر به مراتب بالاتر برده است.

1. انیمه A Silent Voice

معرفی بهترین انیمه های عاشقانه
  • ژانر: عاشقانه، درام، مدرسه‌ای، ماوراءالطبیعی
  • کارگردان: Naoko Yamada
  • استودیو: Kyoto Animation
  • منبع: اورجینال
  • سال ساخت: 2016
  • امتیاز مای انیمه لیست:

 در دوران ابتدایی، زمانی که دختری ناشنوا به نام «شوکو نیشیمیا» به کلاس «شویا ایشیدا»، جوان سرکش کلاس انتقال پیدا می‌کند، شویا و همکلاسی‌های بی‌فکرش به عنوان سرگرمی برای شوکو نیشیمیا قلدری می‌کنند. اما زمانی‌که مادر شوکو نیشیمیا این مساله را به مدرسه اطلاع می‌دهد، همکلاسی‌ها شویا را به عنوان مقصر اصلی همه اتفاقات معرفی می‌کنند. پس از رفتن شوکو نیشیمیا از مدرسه، شویا بی‌رحمانه از سوی همکلاسی‌هایش طرد می‌شود و او مجبور می‌شود که ادامه دوران ابتدایی و راهنمایی خود را در تنهایی سپری کند. شویا اکنون که سال سوم دبیرستان است، تصمیم می‌گیرد تا با ابراز تاسف از رفتار گذشته خود، به دیدار دوباره شوکو نیشیمیا برود و جبران خسارت کند. انیمه صدای خاموش، روایت تاثیرگذاری از احساس گناه جوانان مدرسه‌ای، برخورد متفاوت آن‌ها با این احساس و رابطه تازه و دوست‌داشتنی که بین شویا و شوکو نیشیمیا شکل می‌گیرد را بیان می‌کند که در عین سادگی، بسیار جالب و دل‌نشین است. ایده ناشنوا بودن دختر داستان و مشکلاتی که او در زندگی اجتماعی و مسایل عاشقانه خود تجربه می‌کند، این انیمه را به بهترین انیمه سینمایی این لیست تبدیل کرده‌ا



دنیای انیمه‌های عاشقانه بسیار گسترده و متنوع است. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا علاوه بر انیمه‌های عاشقانه قدیمی‌تر، نمونه‌های جدیدتری را نیز معرفی کنیم؛ نمونه‌هایی که تاحدودی روایت متفاوت‌تری از سایر انیمه‌های رومنس پیش گرفته‌اند. اگرچه انیمه‌های عاشقانه دیگری نیز وجود دارند که طرفداران بسیار زیادی دارند، اما متاسفانه در این مقاله جای نگرفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به انیمه‌های Wolf Girl and Black Prince ،Nisekoi ،say I love you و بسیاری دیگر اشاره کرد. هم‌چنین، انیمه‌هایی دیگری نیز وجود دارند که در عین اکشن بودن، اشاراتی به روابط عاشقانه شخصیت‌های داستان دارند، هم‌چون انیمه‌های Sword Art Online ،Guilty Crown ،Darling in the Franxx و غیره. اما از آن‌جایی که تمرکز اصلی این انیمه‌ها بیشتر بر ژانر اکشن قرار دارد، در این لیست آورده نشده‌اند و این امر برای دیگر ژانرهای انیمه که حال‌وهوای عاشقانه دارند، نیز صدق می‌کند. درنهایت، انتخاب 30 انیمه برتر از میان انیمه‌های رومنس امری بسیار دشوار است و در هرصورت ممکن است که نسبت به دیگر انیمه‌های ژانر عاشقانه کم‌لطفی شود. با این حال، در صورت انتشار انیمه‌های جدید و تغییر در رتبه‌بندی انیمه‌های برتر عاشقانه، این لیست به‌روزرسانی خواهد شد.