با تماشای مسابقهی درگ سریعترین خودروهای تاریخ پورشه و ستایش تیم مهندسی
این برند آلمانی پرطرفدار به اتفاق زومیت باشید.
جدیدترین سرنوشت از برنامهی اینترنتی «۵ ویژگی خارقالعاده محصولات پورشه»
سریعترین خودروهای تاریخ این برند آلمانی را معرفی میکند. تیم تبلیغاتی پورشه
با اجازه پخت یک ویدئوی تبلیغاتی جذاب، شامل جادهی مستقیم و طولانی فرودگاه
و استفاد از منور برای برپایی مسیر مسابقهی درگ پرشتابترین محصولات خویش را آزمایش و طبقهبندی میکند
زمانی که نخستین خودروی این ویدئو با پیشرانهی ۱۰ سیلندر V شکل،
وارد میدان میشود باید تا انتهای ویدئو تنها همین مدل، یعنی کاررا GT خوشصدا را ستایش کرد.
در ادامهی ویدئو خودروهای گوناگون پورشه در گذرگاه درگ طراحی شده به چشم وهمچشمی میپردازند.
سوپراسپرت موتور میان ۱۵ سالهی پورشه کاررا GT با پیشرانهی V شکل ۱۰
سیلندر ۵.۷ لیتری حریف قدری در برابر مدل پلاگین هیبرید پانامرای لوکس است.
نتیجهی این درگ دیدنی با اینکه به سود پانامرا تمام میشود ولی کماکان
به جایگاه کاررا GT در نزد عاشقان دنیای اتومبیل لطمهای وارد نمیشود.
پیشرانه: V10، حجم ۵.۷ لیتر با قدرت ۶۰۳ اسب بخار و گشتاور ۵۹۰ نیوتنمتر
سرعت صفر لغایت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳.۹ ثانیه، حداکثر بعید موتور
۸۴۰۰
نهایت سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه: V8 به همراه موتور الکتریکی، حجم ۴ لیتر، دو توربوشارژر (طرح توئین توربو)
با توان مجموع ۶۸۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتنمتر
سرعت صفر لغایت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳.۴ ثانیه بیشینه دور موتور
۶۰۰۰
نهایت سرعت: ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت
پس از کنار رفتن کاررا GT، سریعترین عضو خانوادهی 911 جادهای مدل توربو S جدید از راه میرسد.
911 توربو S با به کارگیری ۵۴۰ اسب بخار قدرت، پانامرای وزین وزن را شکست میدهد و به جایگاه سوم میرسد.
پیشرانه: ۶ سیلندر خطی، حجم ۳.۸ لیتر، دو توربوشارژر (طرح توئین توربو)
با قدرت ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتنمتر
سرعت صفر الی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲.۹ ثانیه، حداکثر دور موتور ۶۷۵۰
نهایت سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
مدل 911GT2RS پرقدرت که گرانترین و سریعترین مدل در سری 911 بوده،
پس از کاررا GT دومین محصول پورشه در این پیکار است که با محور عقب در مساوی
سیستم تمام چرخ جنباننده قرار میگیرد. 911GT2 RS رکورددار پیست جهنم سبز
با عبور از 911 توربو S به مصاف ابرخودروی بینظیر 918 اسپایدر میرود.
پیشرانه: ۶ سیلندر خطی، حجم ۳.۸ لیتر، دو توربوشارژر (طرح توئین توربو)
با نیرو ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتنمتر
سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲.۸ ثانیه، بیشینه بعید موتور ۷۰۰۰
نهایت سرعت: ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت
پایان دسته این ویدئوی تبلیغاتی زیبا، چشم وهمچشمی دیدنی GT2 RS با 918 اسپایدر بینظیر است.
918 به عنوان نخستین خودروی جادهای که یک دور پیست نوربرگ رینگ را در زمانی کمتر
از ۷ دقیقه طی کرده است، مقام نخست سریعترین خودروی ساخته شده توسط پورشه را کسب میکند.
918 اسپایدر به عنوان جایگزین کاررا GT، نهایت عملکرد یک خودروی جادهای را به نمایش میگذارد.
پس از 7 سنه کوشش و هنرپروری کمپینهای مختلف در گویه ایمنی، سرانجام کشورهای اروپایی را مجبور کردند الی چراغهای جلوی زیاد صریح خودروها را به منظور خطرناک بودن آنها باره رسیدگی قرار دهند.قطعاً کل ما آزار شدن توسط چراغهای پرنور خودروی روبرویی یا پشتی را تجربه کردهایم. برخی از جدیدترین خودروها که دارای فناوری مترقی زنون یا LED هستند نور زیاد زیادی را ساطع میکنند که همین فرمایش باعث ایجاد خطراتی میشود.گروه قطعات یدکی کیا به دنبال شکایات رو به رشد عمومی از این قضیه شروع به برجسته کردن آن کرده و کمپینی را در سال 2011 به مسیر انداختند.
یکی از نظرسنجیهای انجام شده نشانه میدهد 65 درصد مردم بهطور معمول به چراغهای جلوی خودروهای روبرویی خیره میشوند و 15 درصد نیز باورپذیری کردهاند در مواجه شدن با این چگونگی شرایط خطرناکی را تجربه کردهاند. اکثر کسان میگویند برگشت بینایی کامل آنها الی 5 ثانیه درازا میکشد و اگر در این چهره سرعت 96 کیلومتر در ساعت داشته باشید یعنی مسافتی 134 متری را بدون رویت جاده طی میکنید.چراغهای جلوی جدید پرنورتر و سفیدتر میشوند و نه فقط نور اکثریت را به جاده میتابانند بلکه نور ساطع شده طبیعیتر بوده و برای چشم راننده شدت اقلیت دارند؛ اما خب این لوازم یدکی کیا تلاشها برای رانندگان کافی نبوده زیرا 68 درصد ملت میگویند در تشخیص ابعاد و موقعیت خودروی روبرویی به سخت میخورند زیرا چراغهای جلوی آن بسیار پرنور است.
تمامی خودروهای فروخته شده در بریتانیا حائز چراغهایی هستند که از استانداردهای فعلی اتحادیه اروپا پیروی میکنند اما فعالان این قضیه میخواهند استانداردهای جدیدی وضع شوند. احد از فعالان این پهنه میگوید:
اگرچه بر پایه قوانین موجود چراغهای جلوی خودروها استانداردهای یکسانی را پاس میکنند ولی رانندگانی که در شب تردد میکنند تجربه زیاد متفاوتی داشته و بسیاری لوازم کیا از آنها میگوید نور ساطع شده از خودروهای امروزین زیاد صریح هستند. ما به دنبال درمان تلاشهای خویش برای تغییر این وضعیت هستیم.
معمولا پیروان خودروهای شاسیبلند به پیگیری امکانات بیشتر، تجهیزات لوکس و مد روز هستند؛
اما برخی افراد از یک خودروی شاسیبلند (با وجود وزن بالا)، چشمداشت سرعت زیاد نیز دارند.
تب سرعت هیچگاه فروکش نمیکند و همیشه جوانان به دنبال خودروهایی سریع و چابک هستند؛
در این میانی تاپگیر (TopGear) لیستی از سریعترین شاسیبلندهای بازار جهانی اتومبیل منتشر کرده است
که ۱۰ مدل از بهترین خودروسازان در آن جای میگیرند. معمولا از حضور شاسیبلندهای
آلفا رومئو استلویو کوادریفوگلیو و لامبورگینی اوروس به به اتفاق جیپ گرند چروکی در این فهرست تعجب نمیکنیم
و اینک، خودروهای جگوار F-Pace SVR و مازراتی لوانته تروفئو نیز به باشگاه سریعترین شاسیبلندهای جهان پیوستند.
همین مسئله مایه شده است چشم وهمچشمی داغتر شود و هر روز گواه مدلهای سریعتری باشیم.
در این نوشتار ۱۰ شاسیبلند تند از دیدگاه وبسایت تاپگیر
بررسی خواهد شد و به برخی نکات جالب از این خودروها اشاره میشود.
مهمترین نکته در مورد خودروهای تولیدی بیامو X M این نیست که قدرت،
سرعت یا سخیف ظاهری متمایزی دارند. بلکه این چیزی است که آنها بیش از هر خودروی دیگری،
رانندگان دیگر را درباره بینظیر و ناعادلانه بودنشان همبسته میکنند. اگرچه بیامو X5/X6 در این
فهرست به عنوان واپسین خودرو پیمان میگیرد؛ ولی این از کیفیت بالای رانندگی و راحتی بالای سرنشین نمیکاهد.
پورشه کاین توربو جدید به اندازه همان مدل توربو S باستانی سریع است که حاکی از عالی بودن برای آینده دارد.
البته نمیتوانیم تعجب خود را پنهان کنیم؛ زیرا به عقیده میرسد که این مقدار شتاب برای پورشه کاین کمی محافظهکارانه باشد.
معمولا محصولات تولیدی پورشه بسیار سریع هستند و در این میان میتوان به پورشه 911 اشاره کرد؛
اما بازار شاسیبلندهای کمی متفاوتبا خودروهای سبک است و عوامل دیگری نیز در این مسئله دخیل هستند.
به عقیده میرسد جگوار قصد دارد پیشرانه ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندرش را در قالب بزرگترین خودروی خود پیمان دهد.
این رهنمود نکویی است؛ چراکه شاسیبلند جگوار F-Pace با دریافت این پیشرانه میتواند ۵۴۲ اسب بخار توان فرآوری کند
و به بیشینه سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
بنتلی ادعا میکند که پیشرانه ۱۲ سیلندر W شکل با کاربرد از ۶۰۸ اسب بخار قدرت،
قادر است به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. تعجبآور نیست که
بها پایه این شاسیبلند لوکس از ۲۲۵ هزار دلار شروع میشود؛ در پیوسته باید بدانید که
شهبانو انگلستان با رویت شاسیبلند بنتلی بنتایگا W12 دستور داد اولین خودروی خط تولید،
بی درنگ راهی قصر ناتینگهام شود. البته مدل ارزانتر این شاسیبلند با پیشرانه کوچکتر
خورجینی هشت سیلندر و سوخت دیزل، قادر است از حالت سکون لغایت سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت
را در زمانی کمتر از ۵ ثانیه طی کنند.
در نهایت شاسیبلند مازراتی لوانته به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر مجهز شد.
پیشرانه ۳.۸ لیتری با توربوشارژ دوگانه توسط فراری ساخته شده است
و میتواند ۵۸۲ اسب بخار و ۷۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. گفته میشود که حداکثر سرعت
این خودروی فوقالعاده ایتالیایی به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد؛ با این
اوصاف مازراتی لوانته تروفئو یگانه از سریعترین شاسیبلندهایی است که میتوان خریداری کرد.