مطالعه اى که در سال 2004 در ارتباط با اطلاعات برخورد انجام شده
نشانه مى دهد، بیشترین احصاء برخورد اجل در خصوص اجاره خودروهاى
بسیار کوچک است که به پیگیری آن وانت هاى کوچک و سپس
خودروهاى بیابانى سایز متوسط قرار مى گیرند زیرا بسیارى متعلق
به ها فاقد شناسه هاى ایمنى هستند که در خودروهاى بزرگوار تر
و گران تر به حالت استاندارد هستی دارد. در مورد خودروهاى بیابانى
این موضوع به چهره دیگرى است. باید در عقیده داشته باشیم که
سرنشینان عقب لزوما به خاطر این که در خودروهاى بزرگ تر و
سنگین ترى پیمان گرفته اند، از ایمنى کافى برخوردار نیستند.
مطالعه اى که اخیرا در ارتباط با ایمنى کودک در ژورنال پزشکى تخصصى
اطفال به چاپ دریافتی است پرتو مى دهد که کودکان لغایت سن 15 سال
در خودروهاى بیابانى نسبت به اجاره خودرو در تهران زمانى که در خودروهاى سوارى هستند،
اصلا ایمن نیستند و سوژه سایر این که خطر واژگونى خودروهاى
بیابانى افزایش پیدا کرده است.به علاوه بچه اى که در ردیف سوم
نشسته لزوما در تصادف از جلو نسبت به بچه اى که در ردیف
دوم نشسته ایمن تر نیست. مطالعه اى که در سنه
2005 بدست ترابری ترابرى کانادا چهره گرفته پرتو مى دهد که پسر بچه ها
احتمالا با همان نیروها در برخورد از جلو رو به رو مى شوند. در این آزمایش
که از یک مدل بچه کاربرد شده پرتو مى دهد که بچه شش ساله در صندلى
که قابلیت بالا رفتن صندلى خودرو دارد با همان نیروها در رده هاى دوم و سوم مواجه مى شود.
سرنشینانى که در ردیف اجاره ماشین سوم قرار گرفته اند در برخورد هاى جلو
و از پهلو در خطر بیشترى قرار دارند لغایت افرادى که در ردیف دوم
پیمان گرفته اند زیرا آن ها در تصادف از عقب به عقب خودرو نزدیک تر
هستند و حتى گمان کردن کمترى هستی دارد تا کیسه هاى هوایى
جانبى داشته باشند لغایت متعلق به ها محافظت شود.
در طراحى هایى که براى صندلى عقب انجام شده، سرنشینان
آن در برخورد از عقب دچار آفت مى شوند. بسیارى از صندلى هاى
عقب خیلى خشک و انعطاف ناپذیر هستند که مى توانند باعث
جابه جا شدن مهره هاى گردن شوند یا این که خیلى نرم هستند
که مى تواند مایه سرنگونی آن شود و سر سرنشین به عقب شیشه
خودرو برخورد مى کند. مخصوصا این مساله در مورد خودروهاى بیابانى
متوسط و حقیر صدق مى کند زیرا رده سوم این صندلى ها به نسبت
خودروهاى بیابانى کاملا کبیر معمولا به شیشه عقب کم و بیش تر است.
احتمالا خودروهایى که بعدها عرضه مى شوند،
محافظت بیشترى را براى سرنشینان صندلى عقب
به هنگام برخورد ارائه مى کنند؛ خودروهایى
با کیسه هاى هوایى پرده اى که اجاره ماشین ارزان در تهران براى سرنشینان
عقب متداول تر است و محققان به تعقیب شیوه
هاى دیگرى هستند لغایت ایمنى سرنشینان عقب را بهبود ببخشند.
یک امکان دیگر براى کمربند هاى ایمنى قابلیت باد کردن آن ها
در خودروهاى فورد است. مهندسان یک کیسه هواى حقیر تیوب
گسترش داده اند که از گنجه سینه محافظت مى کند. پریساد
بر این عقیده است که این گونه کمربندها از شکستگى استخوان
و گردن به خصوص در مورد سرنشینان مسن مراقبت مى کند.
این کیسه هواى سوسیسى شکل در برخورد هاى از جلو و پهلو
به شغل مى رود و مى تواند براى مدت موعد طولانى تر و یا در
موعد واژگونى اتومبیل به صورت باد کرده باقى بماند. بر پایه
عقیده پریساد، احتمالا این نوع کمربندها که قابلیت باد کردن
دارند در خودروهایى که بعدها ساخته مى شوند، باره استفاده پیمان مى گیرند.
از اواسط دهه 1990 ، صندلى هاى جلو به واسطه
کیسه هاى هوا، طراحى هاى کمربند ایمنى بهتر
در صندلى راننده جلو و موقعیت هاى سرنشین
درمان پیدا کرده اند. این مطالعه اجاره ارزان خودرو نشانه مى دهد
در حالى که بزرگ سالان در خودروهاى جدید
تا حدودى در صندلى جلو ایمن هستند،
اگر بچه ها در صندلى که به طور صحیح مهار شده
و محدود شده باشند پیمان بگیرند بی گمان در صندلى عقب ایمن تر هستند.
همانطور که می دانید میزان مصرف سوخت اجاره خودرو به عوامل مختلفی
همچون سرعت، شتاب رانندگی، ترافیک، بار و تعداد سرنشینان
، کیفیت سوخت مصرفی، استفاده از کولر،
باد لاستیک و وانگهی وضیعت موتور ارتباط دارد.
یکی از راه های اطمینان از سلامت موتور و
اجاره خودرو در تهران شما، محاسبه سوخت مصرف شده می باشد.
جهت اطمینان از چگونگی سلامت موتور و خودرو
در مسیرهای مثل با شرایط یکسان میزان مصرف
بایستی حدودا یکسان بماند، در صورت افزایش
این میزان بایستی سرنوشت های مختلفی از اتومبیل بررسی شوند.
بنابراین یکتا از راه های اطمینان از سلامت خودرو،
ثبت میزان مصرف سوخت اجاره ماشین در موعد های گوناگون می باشد.
جهت محاسبه میزان سوخت مصرفی، کافیست
که باک خویش را پر نمایید. سپس از سرنوشت
کیلومتر شمار، کیلومتر کنونی خودرو را یادداشت
نمایید. بعد از چند روز که مجدد منظور پرنمودن
باک را داشتید، پس از پر نمودن مجدد باک،
میزان بنزین اضافه شده را یادداشت نمایید.
حال کافیست کیلومتر طی شده فعلی را از
شماره یادداشت شده قبلی کم نمایید که
با این پیشه مسافت طی شده بدست خودرو توسط می آید.
تذکر: می توانید کیلومتر طی شده را با صفر
نمودن مسافت سنج که در رأس کیلومتر آمار
قرار دارد در اثناء پر نمودن باک قبلی نیز محاسبه نمایید.
حال بایستی مقدار لیتر بنزین اضافه شده
به باک را در صد ضرب نموده
و بخش بر مسافت طی شده نمایید.
عدد توسط آمده مصرف اجاره اتومبیل شما
در صد کیلومتر را نمایش می دهد.
به عنوان مثال فرض کنید که شما 42 لیتر
بنزین زده اید. وانگهی مسافت 485 کیلومتر
را نیز طی نموده اید. لذا نخست عدد 42
را در صد ضرب نمایید و سپس بر 485 بخش
نمایید و عدد توسط آمده که 8.6 می باشد
معرف مصرف شما در صد کیلومتر بوده که
استانداردی برای مشخص نمودن مصرف
سوخت خودروها می باشد. این شماره
را در دفترچه ای که در داشبورد پیمان داده اید
به همراه تاریخ یادداشت نمایید الی در آینده
بتوانید با اعداد توسط آمده بعدی مقایسه نمایید.
هر اتومبیل بسته به نوع موتور و وزن و طراحی،
مصرف سوخت تو شهر و بیرون شهر استاندارد مشخصی دارد.
به عنوان مثال اتومبیل پراید مصرف سوخت شهری
برابر 8.8 و در جاده، مصرفی برابر 5.6 لیتر در
هر صد کیلومتر دارد که این اعداد در مشخصات
فنی هر خودرو قید شده است که در سایت سازنده نیز قابل نگریستن می باشد.
مصرف خودرو پراید از سایت Saipa Corp قابل نگریستن است.
همچنین مصرف سوخت خودرو پژو 206 بر پایه گفته
سازنده به چهره ترکیبی 6.4 لیتر و در خارج شهر 5 لیتر در صد کیلومتر می باش
سه سنه از سررسید رونمایی کانسپت برجسته
قطعات هیوندای سانتاکروز در نمایشگاه بینالمللی
آمریکای شمالی میگذرد ولی این اتومبیل
به این زودیها وارد نمایندگیهای فروش نخواهد شد.
مدیرعامل لوازم هیوندای موتور آمریکا برایان
اسمیت در مصاحبه با موتور ترند گفته است:
ما در ارتباط با این اتومبیل بسیار گفتگو کردهایم
ولی نسخه تولیدی آن سال جاری یا سال آینده وارد بازار نخواهد شد.
بدین ترتیب بردباری عرضه پیکاپ سانتاکروز
در سال 2020 وجود دارد.
فاصله زیاد بین رونمایی از نسخه مفهومی
و فرآوری مدل پایانی به خاطر تأخیرها در صدور
چراغ سبز تولید بوده است. مدیرعامل اسبق
هیوندای موتور آمریکا یگانه از پیروان تولید سانتاکروز
بود ولی شرکت لغایت اواخر سنه 2016 فرآوری این مدل را پایانی نکرده بود.
پیکاپ مورد بحث ظاهراً پیمان بوده امسال به عنوان مدل سنه 2019 عرضه شود ولی مدیرعامل پیشین هیوندای آمریکا چند روز قبل از کریسمس 2016 از شغل خود برکنار شد. این فرمایش آنسان که پیداست مایه شد برنامههای فرآوری سانتاکروز به تأخیر بیفتد.
از آنجایی که زمان زیادی از رونمایی مدل مفهومی ماضی هنوز مشخص نیست که نسخه تولیدی چقدر به مدل مفهومی وفادار خواهد بود. به راستی اطلاعات زیادی از این نسخه منتشر نشده ولی گفته میشود لوازم یدکی هیوندای سانتاکروز با پیشرانه دیزلی عرضه نخواهد شد. این سوژه خیلی سورپرایز کننده نیست ولی کانسپت نمایش داده شده حائز پیشرانه 2 لیتری توربودیزل دوستدار محیط زیستی بود که توان 190 اسب بخاری و گشتاور 406 نیوتون متری داشت.
اگر نگاهی قطعات یدکی هیوندای کلی به بازار اتومبیل در دهه های ماضی
در ساحل بازار خودروی امروز بیاندازیم،
متوجه دگرگونی ها زیاد ایجاد شده در تنوع برند ها
، مدل ها و حتی تیپ خودروها نسبت به گذشته خواهیم شد.
در حالی که هر روز خودروهای جدید، پا به بازار ایران می گذارند
و سروکله شان در خیابان ها پیدا می شود، خودروهایی که
در ماضی نیز با دودمان های پیشین خویش در بازار حضور داشته اند
، الان با دودمان های جدید اما با تنوع اغلب و تیپ های متفاوت عرضه می شوند.
در این بازار شلوغ، عده ای از افراد سودجو اقدام به فروش خودرو های نیم فول
و یا لو آپشن به عنوان خودروی فول با سفارش کشورهای مختلف می کنند
و یا حتی خودروی لو آپشن را با بها کم در مملکت آغاز خریداری کرده
و حین ورود به مملکت اقدام به نصب آپشن های تقلبی و اصطلاحا
افترمارکت بر روی آن می کنند و به عنوان خودروی فول آپشن
با قیمت گزاف به خریدار طاقت آگاه می فروشند.
در این سری مقالات با نام “فول آپشن” به اتفاق سایت خودرو باشید
تا با انواع تیپ، سفارشات و تفاوت های آن ها و شیوه تشخیص
خودروی فول از غیر آن آشنا شوید.
قطعات یدکی هیوندای توسان خودروی شاسی بلند کوچک پرطرفدار در کشورمان است
که دودمان جدید آن (Tucson TL) در بازه بها 180-200 میلیون تومان
مثل دودمان پیشین خود در میان اتومبیل های پر فروش بازار است.
اکنون به بررسی تیپ ها و سفارشات آن می پردازیم:
توسان های موجود در ایران عموما سفارش کشورهای حاشیه کنداب فارس
(عمان، عربستان، امارات، کویت) می باشد. ولی اگر کمی جست و جو کنید
توسان هایی تحت عنوان سفارش اروپا خواهید رویت که غالبا سفارش مملکت
چک می باشند. البته اگر به راستی سفارش اروپا باشند !
تفاوت فنی خودروهای سفارش اروپا با کشورهای حاشیه خلیج فارس چیست ؟
* عموما در تمام خودروهایی که سفارش کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند
، به سبب موقعیت جغرافیایی آن کشورها که بیشتر درازا سال، هوای زیاد گرم
و شرجی را تجربه می کنند از کندانسور کولر با پارت نامبر متفاوتی
از اتومبیل های سفارش اروپا کاربرد شده است، که قدرت خنک کنندگی آن اغلب می باشد.
– از آنجایی که هوای گرم و مرطوب، مایه سوختن رنگ و فرسایش بدنه(ایجاد پوسیدگی) اتومبیل می شود، خودرو های سفارش خاورمیانه با ضخامت اغلب و با آستر متفاوت رنگ می شوند که مقاومت بیشتری از خود در برابر حرارت نشانه دهند.
* به سبب وجود قوانین مشکل گیرانه آلایندگی در اروپا، خودرو های سفارش اروپا موظف به اجرای استناندارد آلایندگی یورو6 می باشند که این قانون برای اتومبیل های سفارش خاورمیانه به این شدت سختگیرانه نیست.
* دی لایت در اروپا اجباری است، بعد تمام خودرو های سفارش اروپا باید مجهز به دی لایت باشند.
اصطلاحات ؟!
مانیتور بیزینس و مانیتور بزرگ :
قطعات یدکی اصل توسان های موجود با 2 مدل مانیتور عرضه شده اند.
* مانیتور 8 اینچی به به اتفاق سیستم صوتی چیره دست با برند تجاری اینفینیتی