کیا اجاره ماشین سورنتو با طراحی جدید و استفاده از فرهنگ مدیر ارشد دپارتمان M بیامو،
به تعقیب چشم وهمچشمی در بازار کراساورهای فامیلی و ۷ سرنشینه است.
احتمال زیادی برای واردات این محصول به ایران هستی دارد.
سال ۲۰۰۳ بود که کمپانی خودروساز کرهای کیا (Kia) شاسیبلند سورنتو (Sorento)
را با پیشرانهی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری هیوندای به قدرت ۱۹۲ اسب بخار در بازار جهانی عرضه کرد.
دودمان نخست سورنتو که درحقیقت نخستین و آخرین دودمان از سورنتوی شاسیبلند بود،
در سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ دو فیسلیفت دریافت کرد.برخلاف دودمان اول،
سورنتو در نسل دوم (۲۰۰۹) شاسی یکپارچه را ساحل گذاشت،
وارد کلاس خودروهای کراساور سایز متوسط شد و نمایندهای شایسته جهت نمایش زبان طراحی کیا فرنام گرفت.
سنه ۲۰۱۴ دودمان سوم سورنتو پلتفرم خود را با مینیون کیا کارنیوال (سدونا) به اشتراک گذاشت و
مجوز ورود به باشگاه پرافتخار ایمنترین کراساورهای بازار جهانی را به دست آورد.مدل جدید سورنتو
تغییرات اندکی در بدنه و قوای فنی داشته است.
به راستی این دگرگونی ها در بازطراحی نمای جلو و عقب و به کارگیری گیربکس ۸ سرعتهی اتوماتیک
جدید در تیپهای V6 سورنتو چکیده میشود.
از آنجایی که مدل سال پیش تجهیزات ایمنی و گجتهای مناسبی داشت،
انتقال تمام آنها به مدل جدید خبری خوشحالکننده برای طرفداران بزرگترین کراساور کیا خواهد بود.
صادقانه باید گفت که در نگاه اول،
به احتمال بسیار متوجه تغییرات مدل جدید سورنتو نخواهید شد.
ولی با پیمان دادن مدل سنه ماضی و جدید در کناره هم،
سعی تیم طراحی کیا در بهینه کردن زیبایی بدنه و کابین سورنتو قابل تماشا است.
بااینحال همچنان استفادهی فراوان از تزئینات کروم، بهخصوص در جلوپنجره و رینگها
از اولویتهای مهم فرمان شغل طراحان بوده است.
نمای جلوی سورنتو جدید با چراغهای جدید و مهشکنهای LED با تزئینات کروم در تیپ SXL جذابتر شده است.
در نمای جانبی بیشترین تغییر را باید به رینگهای ۱۹ اینچی جدید نسبت داد.
سورنتو در نمای عقب به چراغهای LED، دیفیوزر جدید و
همانطور که انتظار میرفت تزئینات کروم بسنده کرده است.
در مجموع بازطراحی بدنهی اجاره ماشین سورنتو حداقل بوده است؛ اما اگر طرفدار انواع جزئیات ریز و درشت کروم باشیم،
جذابتر جلوه میکند.کابین و فضای داحلی سورنتوی جدید نیز
در بخشهای گوناگون بازطراحی شده است.
پروانه و دریچههای هوای جدید در ساحل پنل دیجیتال دستور بهینهشده،
بخشی از دگرگونی ها کابین هستند.
قرار دادن سانروف پانورامیک در ساحل چرم ناپا،
ترکیب رنگهای جدید روکشهای صندلی و سیستم تنظیم برقی دسته میانی صندلیها برای تمام سرنشینان کرایه اتومبیل
در تیپهای SX و SXL کابین سورنتو را راحت و کاربرپسند میکند
اما کیفیت متریال استفادهشده در کابین در مساوی تویوتا هایلندر یا سوبارو اسنت (Ascent) ناامیدکننده است.
کیا سورنتو بهصورت استاندارد در تمام تیپها با طرح ۷ سرنشینه عرضه میشود؛
مدل ۲۰۱۸ سورنتو فقط در تیپهای LX V6، EX V6، SX و SXL بهصورت استاندارد با ظرفیت ۷ سرنشین بود.
البته باید گفت دسترسی به صندلیهای ردیف سوم کمی سخت است و باوجود فضای پای حداکثر ۸۰.۵ سانتیمتر،
چندان هم جادار نیست.
البته صندلیهای ردیف اول و دوم کاملا جادار و راحت است. برای درک جادار بودن صندلیها،
کافی است که به فضای پای ۱۱۲ سانتیمتری در جلو و ۱۰۰ سانتیمتری در عقب (ردیف دوم) پروا شود.
درواقع کیا سورنتو فضای پای اکثریت از اصلیترین رقبای خود،
یعنی هوندا پایلوت (Pilot) و تویوتا هایلندر (Highlander) در برگزیدن سرنشینان ردیفهای اول و دوم پیمان میدهد.
فضای بار اجاره ماشین بدون راننده سورنتو ۱۰۷۶ لیتر است که با خواباندن صندلیهای رده سوم، این حجم به ۲۰۶۷ لیتر افزایش پیدا میکند.
باید در نظر داشت که کیا سورنتو، اصلاً یک کراس اور اسپرت و به تعقیب ثبت زمانهای تند در پیست نیست و
در دسته رانندگی و فرمانپذیری اسپرت، کاملاً از رقبای خویش عقبتر خواهد بود.
سورنتو سواری راحت و آرامبخش را در ساحل پاسخدهی نسبتاً حساس پروانه ارائه میکند.
تکانهای بدنه در کمترین حد ممکن است و سیستم تعلیق بدون شلوغکاری
در ساحل گیربکس ۸ سرعتهی خودکار که البته چندان هم عملکرد پرسرعتی ندارد،
ناهمواریهای جاده را جذب میکند. سیستم تمام چرخ محرک با قابلیت پیشبینی
و تشخیص قدرت مورد نیاز هر محور در مسیرهای خاکی،
برفی یا حتی یخی، رانندگی را با سورنتو جدید را آسانتر کرده است.
تیم مهندسی کیا برای پیروان طبیعتگردی و کاروان،
گنجایش کشش لغایت ۲۲۶۸ کیلوگرم را در سورنتو با پیشرانهی V6 و سیستم تمام چرخ جنباننده تدارک دیده است.
سورنتو در اجاره خودرو در تهران دقیقاً پسندیده مصرفکنندگان اصلی خود،
یعنی یک خانوادهی تقریباً پرجمعیت ساخته شده است.