اخبار فیلم و سریال انیمه

جدید ترین خبر های سینمایی و انیمه فیلم و سریال

اخبار فیلم و سریال انیمه

جدید ترین خبر های سینمایی و انیمه فیلم و سریال

۶ گام راحت و آسان برای پولیش بدنه خودرو

۶ گام راحت و آسان برای پولیش بدنه خودرو

قطعات ماشین

نگهداری خودرو فرمایش بسیار مهمی هست،
زیرا اتومبیل شما درواقع سرمایه شما
هست و عدم رسیدگی به اتومبیل می‌تواند
زیان زیادی به این سرمایه وارد کند. یکتا
از راه‌هایی که مایه می‌شود خودرو شما نو به
عقیده برسد درخشندگی رنگ بدنه آن
هست. اگر رنگ خودرو شما کدر شده و یا روی آن
خطوط ریز بسیاری هستی دارد نگران
نباشید، کافی‌‌ست خودرو خویش را پولیش کنید.
بسیاری از شما الی حدودی با عمل پولیش
آشنا هستید، اما ممکن است برای انجام پولیش
حرفه‌ای و بدون نقص چیرگی لازم را نداشته
باشید. به همین انگیزه ما تصمیم گرفتیم در این
مقاله، تعلیم سپریدن یک پولیش حرفه‌ای را برای
شما عزیزان پیمان دهیم.

قطعات خودرو

توجه داشته باشید که برای ممانعت از گزند همیشگی
به رنگ خودرو، سپریدن این طریق را به یک‌بار در سال اندک
کنید و از واکس بدنه هم، تنها هر چند ماه یکبار استفاده کنید.

گام اول:

نخست با دقت و البته با دست شروع  قطعات یدکی هیوندای به شستشوی اتومبیل خویش در یک پیرامون راز پوشیده کنید. خودرو را به طور کامل شستشو دهید ولی آن را خشک نکنید.

نکته تکنیکی: عمل ویلینگ “پولیش با دستگاه” یک فرایند ناپاک است، بدین معنی که ماده پولیش به چیزهایی که در گوشه ها-کناره ها شما قرار دارند می‌پاشد، پس پس هرآن چه در اطرافتان هست (مانند خودرو های سایر و دیوارهای اطراف) و چیز‌هایی که نمی‌خواهید کثیف شوند را پوشانیده یا از اطراف پیشه بعید کنید. اگر ماشین شما رنگ تیره‌ای دارد از پد نرم‌تر و ترکیبات صیقلی‌تر کاربرد کنید، زیرا رنگ‌های ویس حساس‌تر هستند.

گام دوم:

محل تمیز شده، پد را بر روی دستگاه پولیش پیمان دیتا و بدنه  لوازم یدکی هیوندای را به واکس پولیش آغشته کنید، سپس دستگاه پولیش را صریح و سرعت آن را بر روی میانه تنظیم کنید. مناطق مورد عقیده را با جنبش چرخی و با استفاده از یک سرعت میانه اشاعه دهید. نکته مهم این است که پد در حال چرخش را موازی با سطح خودرو نگاه دارید الی از به جا پایدار گذاشتن رد جنبش چرخشی بر روی بدنه جلوگیری کنید. در تمام سطح به چهره مداوم به جلو و عقب اعمال فشار کنید. هنگامی که منطقه مورد نظر گرم شد و رنگ در هنگام لمس کمی گرم دانستن کردید، این زمانی هست که خش‌ها آغاز به مفقود الاثر شدن می‌کنند. هنگامی که آب بدنه پرتحمل و یا توسط پد فوم جذب شد و در سطح درخشش تماشا کردید کار پولیش آن سرنوشت به پسین واصله و به سراغ تقدیر بعدی بروید.

نکته تکنیکی: ناحیه را مرطوب نگه دارید و از پولیش برای هر قسمت فقط به اندازه‌ای که لازم هست، کاربرد کنید.

گام سوم:

در صورت لزوم برای ممانعت از اشباع شدن پد به واکس پولیش، پیشه را متوقف کنید لوازم هیوندای  و پد فوم را با یک شلنگ آبکشی کنید. نکته تکنیکی: لبه بیرونی پد جنبش سریع‌تری دارد و اصطکاک بیش‌تری نسبت به مرکز آن فرآوری می‌کند، این قسمت معمولا حامل پولیش اقلیت هست. بنابراین به خصوص در قسمت‌های پیچیده، مانند دستگیره‌ها، آینه‌ها، گوشه‌ها، و خطوط سپر می نا تنها از لبه بیرونی پد بهره‌گیری کرد، البته با مراقبت بیشتر.

گام چهارم:

وقتی کارتان تمام شد، همگی قسمت‌ها از آنگونه درب‌ها، بدنه و کاپوت ماشین را دوباره به دقت با دست شستشو دهید و اینبار بعد از شستشو بدنه را به طور کامل خشک کنید.

گام پنجم:

به کارگیری یک لایه واکس بر روی رنگ به عمل پولیش کمک خواهد کرد و عیوب سطحی باقی مانده  قطعات هیوندای را پوشش می‌دهد. بر روی یک پد فوم نرم ترکیبی از واکس خمیری و پولیش پایانی به نسبت ۶۰:۴۰ آغشته نمایید. با سرعت میانه و باحرکت به عقب و جلو و اعمال فشار ناچیز اما مقاوم آغاز به اشاعه واکس بر روی اتومبیل کنید. این کار را الی زمانی که سطح کاملا خشک و تمیز شود پیوستگی دهید.

گام ششم:

بعد از خشک شدن واکس، بدنه و مناطق سایر ماشین (پنجره‌ها، چراغ‌ها، و غیره) را از واکس و پولیش پاک کنید و توجه کنید که این کار را با یک پارچه پنبه‌ای نرم سپریدن دهید. سپس جهت وارسی پایانی ماشین را به ذیل روشنایی خورشید ببرید. از درخشش رنگ بدنه لذت ببرید.

شناور بنزین

شناور بنزین

این قسمت نیز اهمیت کثرت دارد و شما را از وضعیت سوخت درون باک آگاه می کند.
این سیستم به چهره کلی از یک شناور و یک پتانسیومتر و یک نمایشگر ساختن شده
که در خودروهای مالتی پلکس   کمی تفاوت داشته و متعلقات آن اغلب است.

شناور در باک بنزین پیمان داشته و با تغییر سطح سوخت بالا و زیر می رود. انتهای
شناور به یک پتانسیومتر وصل بوده که جریان الکتریسیته را ناچیز و یا زیاد کرده و
نمایشگر نیز با توجه به آن حرکت می کند. در سیستم های مالتی پلکس که امروزه
زیاد به شغل می روند این سیستم تحت نظارت چند واحد کامپیوتری بوده توضیحات
آن را در شماره های آینده و در قالب مطلبی پیرامون کارکرد سیستم مالتی پلکس ارائه خواهیم کرد.

پمپ بنزین

با پروا به آنکه باک خودرو معمولاً در سطحی ذیل تر لوازم کیا از موتور نصب می شود چه عاملی سبب انتقال بنزین از باک به موتور است؟ مکنده بنزین وسیله است که سوخت را از باک کشیده و به موتور تحویل می دهد.پمپ بنزین در دو گونه مکانیکی و برقی وجود دارد که امروزه تمامی خودروها از گونه برقی آن کاربرد می کنند. اما برای آشنایی اصول کلی شغل این سیستم نخست مروری بر کارکرد گونه ها مکانیکی آن خواهیم داشت.

طرز کار

اساس کار همه پمپ بنزین ها مانند یکدیگر بوده و بر قطعات یدکی کیا  پای بست، تغییر حجم ایجاد شده توسط دیافراگم وظیفه خود را اتمام می دهد. برای این تغییر حجم به یک کورس مکش و یک کورس انتقال احتیاج داریم. این مکنده ها به طور معمول نیروی خویش را از گرایش سوپاپ می گیرند و در مواقعی که مکش موتور کافی نیست به کمک آن می آیند.
اجزاء این سیستم عبارتند از:
۱) دیافراگم

۲) دو شماره سوپاپ

بدین ترتیب که بازوی شیطانک توسط استوانه خارج از مرکزی که روی گرایش لوازم یدکی کیا سوپاپ قرار دارد به سمت چپ و راست جنبش می کند و صفحه چرمی که میانی مکنده قرار دارد و به اسم دیافراگم نامیده می شود به سوی ذیل جنبش می کند و برآیند اینکه بالای دیافراگم خلا ایجاد می شود و دریچه ورود بنزین مفتوح شده و بنزین از باک به بالای دیافراگم مکیده می شود.

هنگامی که دیافراگم به جای اول خود بر می گردد بنزین را از دریچه بیرون می کند و به همین ترتیب پیوستگی می یابد. معمول ترین پمپ بنزین، مکنده بنزین های شیشه ای است که یک استکان جهت کنترل جریان بنزین در سرنوشت بالای آن تعبیه شده است و بقیه از نوع فلزی هستند. مکنده بنزین با گردش تمایل سوپاپ کار می کند چون سرنوشت زیرین اتومبیل اغلب از دیگر فصول گرم می شود گرمای موتور باعث می شود که گاز متراکم بنزین در پمپ جمع شود و در نتیجه بنزین به کاربراتور نمی رسد برای رفع زودگذر این عیب می طاقت پارچه ای را خیس کرد و روی پمپ گذاشت یا مقداری آب روی پمپ بنزین ریخته الی گاز جمع شده به مایع بنزین تبدیل شود و پمپ بنزین به شغل بیافتد.

امروزه از مکنده بنزین های برقی بهره‌گیری می گردد، که به وسیله یک موتور حقیر الکتریکی شغل می کند و معایب مکنده بنزین مکانیکی را ندارد .