اخبار فیلم و سریال انیمه

جدید ترین خبر های سینمایی و انیمه فیلم و سریال

اخبار فیلم و سریال انیمه

جدید ترین خبر های سینمایی و انیمه فیلم و سریال

5 کاری که نباید با ماشین اتومات کرد

5 کاری که نباید با ماشین اتومات کرد

 

 

سال 1940 گیربکس اتوماتیک برای اولین بار
بدست شرکت الدزمبیل بر روی اتومبیل پیمان
گرفت . در آن زمان که تراکم خودرو ها زیاد
مختصر بود، این آپشن صرفا یک امکان تجملاتی
به حساب میامد. اما رفته رفته با افزایش تعداد
خودرو ها در دنیا، گیربکس خودکار طرفدار پیدا
کرد و هم الان خرید خودرو ی شهری خودکار
برای اغلب ملت نخستینگی به احصاییه می رود.
. ولی به همان میزان که گیربکس های اتوماتیک
راحتی و آسایش بیشتر برای راننده ها فراهم
می کنند، احتیاج به مراقبت و حفاظت اکثریت
نیز هستند و در قبال تعمیرات، خرج های وزین
تری نسبت به گیربکس های دستی می تراشند.
در این نوشتار 5 عملی اشاره کردیم که باید از انجام
آنها اجتناب کرد لغایت عمر گیربکس اتوماتیک خودرو ما افزایش پیدا کند.

خلاص گیربکس در حین جنبش

این شغل علاوه بر تفریق مهار شما بر روی خودرو، باعث تنگنا مضاعف به شیر برقی های گیربکس خواهد شد. برای مثال جعبه دنده ی خودروی 206 تیپ 6 با کد AL4 که از ابتدایی ترین گیربکس های خودکار به آمار می رود، 8 شماره شیر برقی دارد که 2 تای آن در معرض خرابی است. بها هر عدد شیربرقی این  اجاره خودرو نزدیک 100 هزار تومان است. این شماره که بدون در عقیده اخذ پاداش جایگزینی این قطعه اعلام شده، برای جعبه دنده های به روزتر در اتومبیل های جدید چندین برابر خواهد بود.

استفاده از حالت خلاص ( N یا Neutral ) برای لانچ کردن

شاید عبارت لانچ را شنیده باشید. اصطلاحا به حرکت خودرو از حالت سکون با بیشترین گشتاور ممکن و دست کم هرزگزدی را لانچ می گویند. این عمل در خودرو های دنده ای با بالا بردن دور موتور و رها کردن اتفاقاً کلاچ میسر می شود. ولی دیده شده که بعضی کسان لانچ کردن با اتومبیل های گیربکس اتوماتیک را مانند خودرو های دنده ای می دانند. دنده را در حالت N یا خلاص گذاشته، بعید موتور را بالا می برند و دنده را در حالت ِ Dیا Drive قرار می دهند . در واقع باید گفت این حرکت آسیب جدی به گیربکس های اتوماتیک وارد خواهد کرد و امکان برپایی خرج های میلیونی برای صاحب خودرو وجود دارد. به طور همه اجاره خودرو در تهران  گیربکس های اتوماتیک برای خودرو های شهری جهت آرامش و سهولت در رانندگی و مصرف سوخت ذیل طراحی می شوند و مناسب برای شتاب گیری های یکباره و رانندگی پر اختناق نیستند. برخی خودرو های اسپرت که از جعبه دنده‌ی اتوماتیک استفاده می کنند از آپشنی به اسم لانچ کنترل بهره می برند که امکان لانچ کردن بدون خفقان مضاعف را جهت شتابگیری های یکباره به راننده خواهند داد.

 تعویض حالت دنده در حین حرکت

در هر موعد که مجبور هستید به طور پیاپی حرکت به عقب و جلو داشته باشید، امثال دور زدن در خیابان های کم عرضه یا پارک کردن در جای پارک کوچک، کوشش کنید آغاز کامل توقف کنید و پس دنده را از حالت D به R یا برعکس تغییر چگونگی دهید. تغییر حالت دنده در بین حین جنبش به گیربک تنگنا وارد می کند. نکته: قرار دادن گیربکس از حالت D به حالت دستی ( تیپ ترونیک) یا مود های پیشفرض گیربکس مشابه حالت اسپورت/برفی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 رها کردن برای توقف های اختصار

سعی کنید در ترافیک و چراغ قرمز هایی که  اجاره ماشین توقف خودرو کمتر از 2 دقیقه است، گیربکس را رها نکنید. زمانی که گیربکس در حالت D قرار دارد و شما توقف می کنید، گیربکس در دنده 1 می ماند و تنها ستیز موتور و گیربکس، جریان های گردابی روغن هیدرولیک تو توربین است که به دلیل بعید زیر موتور، بسیار کم است. چنانچه رها کردن گیربکس و قرار دادن دوباره‌ی آن در حالت D، مجموعه‌ی کلاچ ها، سوپاپ ها و شیر های برقی را درگیر می کند که فرسایش آن به مراتب اغلب است.

 توقف کامل با دنده P

برای توقف کامل ( پارک کردن ) پیش درآمد ایست کامل کنید، سپس دنده را در حالت N پیمان داده، ترمز دستی را بکشید و پایتان را از روی ترمز بردارید تا وزن خودرو بر روی چرخ های عقب بیفتد. سپس دنده را در حالت P یا Park بگذارید. در غیر این چهره اختناق وزن خودرو بر روی گیربکس خواهد افتاد که برای جعبه دنده های خودکار مضر است.

تاریخچه صنعت خودرو سازی شرکت پورشه

تاریخچه صنعت خودرو سازی شرکت پورشه

به گزارش پدال نیوز، این شرکت در دروان حیات خود با فراز و فرودهای کثرت رو‌به‌رو بوده است.
هم‌اکنون پورشه سودآورترین کمپانی خودروساز است‌ که در بسیاری از
سگمنت‌های خودرویی وارد شده و عموما‌ اتومبیل‌های اسپرت و لوکس فرآوری می‌کند.

بیتل کوچک، نقشی بزرگ

فردیناند پورشه در سنه 1931 شرکت پورشه را در شهر اشتوتگارت تأسیس کرد.
این شرکت در ابتدا در مقوله طراحی و گسترش موتورهای اتومبیل،
خدمات فنی و مهندسی فعالیت داشت و به شرکت‌های نام‌آشنایی همچون آئودی و مرسدس بنز خدمات می‌داد.
در میانه ها دهه 30 بنا به دستور دولت آلمان نازی،
سفارش طراحی اتومبیل به شخص فردیناند پورشه داده شد.
این خودرو فولکس واگن بیتل نام داشت. اجاره ماشین پورشه 64 به عقیده
بسیاری نخستین خودرویی بود که با برند پورشه تولید شد.

اجاره خودرو پورشه در تهران

در این خودرو از شاسی تقویت شده و موتور بهینه‌سازی‌شده سری پرتوتایپ 38 استفاده شد.
پورشه 64 با منظور ثبت رکورد سرعت و شرکت در پیکار برلین لغایت روم ساخته شد که آن پیکار لغو شد.
طراحی بدنه آن در دالانه باد صورت گرفت. با موتور 4سیلندر تختی که از بیتل قرض گرفته بود،
می‌توانست تا 160 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.
دومین اتومبیلی که با برند پورشه تولید شد، پورشه 356 اسم داشت.
356 هم مشابه 64 بر پایه بیتل طراحی شد. پورشه 356 در سنه 1947 ساخته شد،
طراح آن فردیناند پورشه بود. پورشه 356 از یک پیشرانه 4 سیلندر هوا‌خنک
که در قسمت عقب اتومبیل قرار گرفته بود، توان می‌گرفت.
356اولین اتومبیل فرآوری انبوه پورشه بود که توسط فری پورشه،
پسر ارشد فردیناند پورشه در اتریش فرآوری شد که در آینده فرآوری 356 به اشتوتگارت منتقل شد.

911 ؛ ستون فقرات پورشه

پورشه 911 را می‌توان یکی از موفق‌ترین محصولات شرکت پورشه به آمار آورد.
911اتومبیل اسپرت 2+2 است که از سال 1963 تا به امروز در مدل‌های مختلفی
در اشتوتگارت آلمان به فرآوری می‌رسد. پیشرانه در 911 در عقب اتومبیل پیمان گرفته و از نوع 6 سیلندر تخت است.
نکته قابل پروا در این موتور، هواخنک‌بودن آن بود که تا سال 1998 بدون تغییر ماند.
وانگهی از سیستم تعلیق مستقل استفاده شد.
پورشه 911 بدست بسیاری از تیم‌های خصوصی و خود کمپانی مادر برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی
باره بهینه‌سازی پیمان گرفت و در وسط دیگر خودروها، موفق ظاهر شد. از دسته مسابقاتی که 911 در آنها موفق شد،
می‌توان به مسابقات استقامتی دایتونا، سبرینگ و … اشاره کرد.
پورشه با تولید مدل 911 توانست نظر بسیاری از مجلات و کارشناسان را جلب کند و به
عناوینی همچون جایگاه پنجمی خودرو سده در سنه 1999، سومین اتومبیل اسپرت دهه 60،
هفتمین اتومبیل اسپرت دهه 70 و 911 کررا هفتمین خودرو اسپرت در دهه 80 را به دست آورد.
نشریه معتبر موتور ترند به 911 کررا s فرنام برترین خودرو راننده سنه 2012 را داد.

پورشه‌های مسابقه‌ای

اجاره خودرو پورشه و مسابقات اتومبیلرانی نزدیک دو واژه جدایی‌ناپذیر از یکدیگر به حساب می‌آیند.
در طی چند دهه‌ای که از حضور پورشه در مسابقات اتومبیلرانی می‌گذرد،
این خودروساز کامیاب شده در کل سطوح مسابقات موفقیتی نصیب خود کند.
نتیجه این افتخارآفرینی‌ها، مایه شده که پورشه موفق‌ترین خودروساز در تاریخ مسابقات اتومبیلرانی فرنام بگیرد.
بیشترین بهره این کامیابی به شرکت پیوسته در مسابقات اتومبیلرانی لِمان بازمی‌گردد.
حضور پورشه در این مسابقات به دوران بعد از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.
در سال 1951 نخستین فتح اتومبیل‌های آلمانی در مسابقات لِمان ثبت می‌شود.
در سال 1970، نخستین مرتبه‌ای است که هم رانندگان و هم خودروها تابعیتی آلمانی داشتند.
اتومبیل مورد بهره‌گیری در این مسابقه پورشه 917 بود که از پیشرانه 5 لیتری 12 سیلندر
با توان 580 اسب بخار توان می‌گرفت. پورشه در مدت سررسید
حضور خویش در این مسابقات در مجموع به 18 فتح رسید.
هیچ شرکت‌کننده دیگری در تاریخ این مسابقات به این رکورد حتی کم و بیش هم نشده است.
پورشه در سال‌های 1981 تا 1987 برای 7 سال متوالی به قهرمانی مسابقات استقامتی لِمان رسید.

جذابیت اسب بخار یا وزن کمتر

جذابیت اسب بخار یا وزن کمتر

 

اجاره ماشین

 

 

در یک پیست مسابقه  اجاره خودرو در تهران خالی، چه بسا فقط قوانینی
که با آن راز و کار دارید، قوانین فیزیک است. این قوانین
به ما می‌گویند که یک خودرو زیبای ۲ تُنی با قدرت ۴۰۰
اسب‌بخار، گیربکس دو کلاچه PDK، سیستم دیفرانسیل
تمام‌چرخ متحرک و مجموعه‌ای از سیستم‌های معاون
دیجیتالی، نسبتاً می‌تواند با یک کوپه ۱۶۰۰ کیلوگرمی
RWD با توان ۳۶۵ اسب‌بخار و یک گیربکس دستی رقابت
کند. همچنین می‌توان پیش‌بینی کرد که یک پورشه کاین
توربو S با توان ۵۷۰ اسب‌بخار نیز در زمانی مشابه، یک دور
پیست را به فرجام می‌رساند؛ درست همان‌طور که یک
ب‌ام‌و X5M زمانی مثل یک M2 ثبت می‌کند.

 

اجاره خودرو

 

البته بسیاری از واگن‌های قدبلند امروزی زمان‌های قابل‌توجهی
را در پیست‌های پیکار دارند. اما آیا وقتی مدل‌هایی مشابه یک
ماکان توربو، X5M یا یک شورولت سابربن SS Z06 تِرَک پک
عملکردی‌ هم‌تراز اجاره ماشین  با کوپه اسپورت در پیست دارد، مفتوح هم
به عنوان یک خودروی پیکار «توجیه‌پذیر» یا «مفید» هستند؟
درباره «نسبت قدرت به وزن» خودروهای پرفورمنس مدرن
بحث‌های زیادی شده است؛ چه بسا به این دلیل که در درازا
دو دهه گذشته، توان خروجی موتورها افزایش قابل‌توجهی داشته
و این جستار کاملاً بر افزایش قابل‌اجتناب وزن کلی مدل‌های
پرفورمنس سایه انداخته است. درنظر بگیرید که نسخه فعلی
M2 حدود ۲۲۵ کیلوگرم از مدل کهنه E30 M3 سنگین‌تر است،
ولی نیرو خروجی آن ۲ مساوی شده است، آن هم در بعید موتور
زیر ۵۰۰۰. همچنین کوروت C7 فقط اندکی از نخستین مدل‌های
C4 سنگین‌تر است، ولی بیش از ۲ مساوی آنها نیرو دارد.

 

کرایه ماشین

 

امّا سخت این «نسبت توان به وزن» آن است که به راحتی می‌توانیم
خودمان را با احصاء مربوط به آن ساده مرد بزنیم. از مفهوم «نسبت
قدرت به وزن» می‌توان بلافاصله این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که توان
اضافی میتواند اضافه‌وزن اجاره خودرو را جبران کند. آیا با این گفته موافق
هستید؟ آیا نباید دو خودروی با «نسبت قدرت به وزن» یکسان،
عملکرد مشابهی در پیست پیکار داشته باشند؟ یا اینکه نباید هر
دو از جذابیت یکسانی برای رانندگی برخوردار باشند؟لذت رانندگی
برای یک علاقه‌مند دنیای اتومبیل، فراتر از چیزی است که از یک
سری قوانین ساده فیزیکی نشأت گرفته است. به عنوان مثال،
ب‌ام‌و M2 را درنظر بگیرید. تعداد کمی از افراد هستند که آن را به
پیست «لاگونا سِکا» برده‌اند الی موعد 1:40 را ثبت کنند؛ زمانی
که نسبتاً خوب است. اما اگر نگاهی به رقابت‌های SCCA Runoffs
داشته باشید، خواهید رویت که رانندگان با مدل‌های مختلف، از
ام‌جی میجت گرفته تا داتسون 510 و آکورا TL، به سررسید 1:40 دریافتی اند.

 

کرایه خودرو

 

حالا باید این سؤال را از خود پرسید که واقعاً کدامیک از این مدل‌ها لذت بیشتری
برای رانندگی دارد: یک ب‌ام‌و M2 که تمام پیست لاگونا سِکا را در 1:40 می‌پیماید
یا یک مدل با بدنه عریض و ویژه مسابقه ام‌جی میجت با همین سررسید پیست؟
واقعاً اگر بین این دو مدل برای ۱۰ بعید رانندگی در پیست، حقّ انتخاب داشته باشید،
پشت فرمان کدامیک خواهید نشست؟اگر به اندازه کافی با خودروهای سرعت‌بالا
رانندگی کرده باشید، مرز آنهایی را ترجیح خواهید عدل که نسبت توان به وزنشان
را با کوشش بیشتر در گویه بهینه‌سازی وزن به‌دست آورده‌اند. البته در این میان،
دائم استثنائاتی وجود خواهد داشت. مثلاً چه کسی نشستن در پشت دستور
مدلی همانند یک لامبورگینی LM002 را در پیست مسابقه رد می‌کند؟ ولی
همین استثناها نیز وجود یک  اجاره ماشین در تهران قانون کلی را اثبات می‌کنند.

 

کرایه اتومبیل

 

بنابراین یک ام‌جی میجت اخص مسابقات SCCA جذابیت بیشتری نسبت
به M2 و همین‌‌طور ماکان توربو (با یک نسبت نیرو به وزن یکسان) خواهد
داشت. وقتی بتوانید این حقیقت را قبول کنید، بسیاری از چیزها در این
رابطه بخردانه به عقیده خواهند آمد؛ اینکه چرا رانندگی در پشت اجازه
یک میاتای کهن با سقف سخت جمع‌شونده اینقدر لذت‌بخش است، آن
هم در حالی که یک آکورد V6‌ می‌تواند در همان بعید نخست میاتا را
پشت‌سر بگذارد. و اینکه چرا همیشه لوتوس الیزه و اِوورا خواستنی‌تر
از چیزی هستند که در اعداد و ارقام مربوط به عملکرد آنها به عقیده
می‌رسد. یا اینکه چرا برخی از عجیب‌و‌غریب‌ترین خودروها با اضافه‌کردن
حال و هوای مسابقه‌ای، تبدیل به جذاب‌ترین مدل‌ها می‌شوند.در همین
حال، این جستار که چرا خودروهای الکتریکی هنوز هم تا تصاحب قلب‌های
عاشقان دنیای خودرو فاصله دارند، توضیح داده می‌شود. تسلا مدل S شاید
بتواند از یک C6 کوروت Z06 در مسافت یک‌چهارم مایل سبقت بگیرد، اما کل
ما می‌دانیم که کدامیک جذابیت اکثریت برای یک روز رانندگی در پیست
خواهد داشت.

 

رنت ماشین

 

وقتی شما از وزن یک خودرو مختصر می‌کنید، اتفاقات بسیار نکوداشتن
برای آن رخ می‌دهد. خودروهای سخیف می‌توانند از چرخ‌ها و تایرهای
سبک‌تری بهره‌گیری کنند؛ چیزی که در نهایت، موجب واکنش‌پذیری
اغلب آنها می‌شود. خودروهایی که وزن اقلیت دارند، بدون آن که
بیچارگی به سیستم‌های پیشرانه گران‌قیمت داشته باشند،
می‌توانند مصرف سوخت بهتری را در پسندیدن قرار دهند.
وانگهی خودروهای سبک‌وزن دربایستن به قطعات سیستم
ترمز و تایرهای مثل خودروهای سنگین‌تر با نسبت نیرو به
وزن یکسان نخواهند داشت. عمر تایرها یا صفحات ترمز یک
ماکان توربو در پیست مسابقه، حتماً‌ بسیار کمتر خواهد بود.
«سبک‌بودن» در هر صورت هزینه‌ها را تفریق خواهد داد.مشکل
در اینجاست که رسیدن به سطح باره انتظار ایمنی، راحتی و
حذف نویز بیرونی، بدون افزایش وزن خودروها شدنی نیست.
در این رابطه، هم‌خانواده‌های ماکان توربو مزیّت‌های خاصی دارند.

محفظه احتراق و بنزین

محفظه احتراق و بنزین

قطعات ماشین

در این جا قصد داریم به قطعات یدکی هیوندای سانتافه  بحث سوخت رسانی در خودرو بپردازیم،
بحثی که اهمیت آن در کارکرد درست موتور بسیار بالا است
و عدم کارکرد پسندیده آن، نه فقط کارآیی موتور را زیر می آورد
بلکه مصرف سوخت را نیز افزایش می دهد که این روزها برای
مالکان خودرو به موضوعی مهم تبدیل شده است.
سیستم سوخت رسانی از آنگونه بخش هایی از موتور است
که معمولاً مهندسان صنعت خودرو سازی تلاش زیادی برای
بهسازی آن می کنند تا از این طریق بتوانند به خودروهایی
با مصرف سوخت کمتر و آلایندگی پایین تر دست یابند. در
پیوستگی مروری بر اجزاء سیستم سوخت رسانی خودرو خواهیم داشت.

باک

باک مخزنی است برای نگهداری سوخت قطعات هیوندای  مورد دربایستن خودرو
در طول حرکت.این مخزن باید شرایط زیادی داشته باشد لغایت
بتواند سوخت را به راستی نگه دارد. اولین مرحله جنس آن است
. جنس باک باید در روبرو سوختی که خودرو مصرف می کند مقاوم
باشد و به هیچ عنوان با آن بازتاب شیمیایی نشانه ندهد. این مخزن
معمولاً فلزی ساخته شده و از ورق های فولادی با پوشش ویژه
آلومینیومی یا گالوانیزه استفاده می کند. البته در خودروهای نسل
جدید از اندوختگاه های پلاستیکی یا غیرفلزی نیز استفاده کرده
که در مقابل کارواژه و انفعالات کیمیایی زیاد مقاوم بوده و در مقابل
ضربه نیز زیاد خوب عمل می کنند.

 

لوازم ماشین

 

باک خودرو حائز یک یا چند  لوازم هیوندای صافی است که در اثناء سوخت گیری
از ورود مواد زاید و آلودگی ها بازداری می کند. وانگهی در بسیاری
مواقع لوله ورودی این اندوختگاه حائز دریچه ای یک طرفه بوده که
می تواند از برگشت سوخت جلوگیری کند. گرد از مهم ترین
مشخصات باک هستی صفحاتی در تو آن است که بسیاری
از وجود آنها غافل اند. این صفحات در عین سادگی نقش زیاد
مهمی را دارند. وجود این صفحات باعث می شود تا از تلاطم
سوخت بازدارندگی شده و اصطلاحاً سوخت کف نکند.
وقتی سوخت در نشانه ارتعاش های خودرو کف کرده و از
حالت عادی خویش خارج شود در مکنده کردن آن و کشیده
شدن از باک مشکل به هستی آمده و اتومبیل به درستی
جنبش نمی کند. در حقیقت این صفحات وظیفه دارند الی
از تلاطم سوخت جلوگیری کرده و آن را حاضر کشیده شدن
توسط مکنده بنزین پیمان دهند.

 

لوازم یدکی

 

اما احد دیگر از مشخصه های یک باک ظرفیت آن است.
این میزان که در خودروهای گوناگون متفاوت است با توجه
به عوامل زیادی تعیین می شود. مهم ترین عامل در تعیین
گنجایش باک یک اتومبیل مصرف سوخت خودروی مورد نظر
است. به طور مثال خودرویی که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸ لیتر
بنزین می سوزاند باکی به مراتب حقیر تر از خودرویی با
مصرف ۱۲ لیتر دارد.حجم موتور مصرف سوخت و استعمال
اتومبیل عوامل عمده ای هستند که در تعیین ظرفیت باک
یک خودرو کارایی دارند. خودروهای پیشه و بازرگانی معمولاً
به علت طی کردن مسافت طولانی تر مخزن بزرگ تری دارند.

 

قطعات یدکی

 

در ساحل این، مکان مخزن سوخت و نحوه جای گذاری آن
بسیار مهم است. این اندوختگاه به علت اندوخته کرده مایع
قابل اشتعال و به راستی سوخت خودرو باید در امن ترین
نقطه و تحت شرایط خاصی نگهداری شود. باک را معمولاً
در بین شاسی خودرو پیمان می دهند الی در پرتو ضربه
یا برخورد هیچ نوع آسیبی نبیند. در ضمن به دور از گرمای
موتور و تابش آفتاب باشد. در این جا قصد داریم به بحث
سوخت رسانی در اتومبیل بپردازیم، بحثی که اهمیت آن
در کارکرد صحیح موتور بسیار بالا است و عدم کارکرد
مناسب آن، نه تنها کارآیی موتور را زیر می آورد بلکه
مصرف سوخت را نیز افزایش می دهد که این روزها
برای مالکان اتومبیل به موضوعی مهم تبدیل شده است.

دیسک سرامیکی ترمز

دیسک سرامیکی ترمز

 

صفحات دیسک به چهره مورب  قطعات یدکی هیوندای سوراخکاری می‌شوند که عمل خنک شدن
بهتر اتمام گیرد که این عمل به دیسک ساخته شده از کربن این امکان را
می‌دهد که در دمای ۱۴۲۰ درجه سانتیگرادسیلیکون مایع را جذب کند.
با خنک شدن آن، لایه‌ای از silicon carbide برروی صفحه دیسک بوجود
می‌آید که از عقیده سختی با الماس برابری می‌کند. ساختمان کربنی
که در ذیل این لایه سیلیکونی قرار گرفته مایه سختی و استقامت صفحه
دیسک شده و آن را در روبرو ضربات ثابت می نماید و از آنجایی که چنین
سازه‌ای در مقابل زنگ زدگی و فرسایش مقاوم بوده، لذا میزان عمل آن حداقل ۳۰۰ هزار کیلومتر است .

برروی دیسک‌های ترمز پورشه توربو  قطعات هیوندای شش پیستون پیمان گرفته که در حدفاصل بین آن‌ها و لنت‌های ترمز یک سری عایق سرامیکی جاسازی شده است الی مانع از انتقال گرما زیاد بالای برپایی شده از دیسک‌ها به قطعات هیدرولیکی و روغن ترمز شود. توده هایِ گردان(rotors)سرامیکی بدون فنر در چرخ در سنجش با دیسکهایِ ترمزِ متداول در حدود ۲۰ کیلوگرم یا ۵۰ درصد کاهش وزن می‌یابند که نتیجه این امر افزایش چشمگیرِ قابلیتِ کنترل ماشین می‌باشد. دیسکهای ترمز سرامیکی Audi از سرامیک با جنس « فیبرِ تقویت شده کربن» ساخته شده اند . مواد اولیه بکار رفته در ساخت این ترکیب که به عنوان سرامیک کامپوزیت شناخته می‌شود. کربوسیلیکونِ بسیار مشکل و مقاوم در مساوی ساییدگی می‌باشد. فیبرهای کربن با دوام بالا درون آن گنجانده شده اند که این شغل به نحو کارآمدی تنشهای بوجود آمده در مواد را جذب می‌کند .

در مقایسه با صفحه ترمز مشابه از جنس استیل دوام این ماده از لحاظ زمانی چهار مساوی می‌باشد : لوازم یدکی هیوندای  پایداری بالایِ دیسکهایِ سرامیکی در مساوی اصطکاک به این معناست که این دیسکها لغایت ۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر باقی خواهند ماند. نهایت سختیِ سطحِ این سرامیک کامپوزیت نیز بدین معناست که دیسکهای ترمز نسبت به نمکهایِ جاده‌های آبی و خاکی و نیز زنگ زدگی و پوسیدگی گزند پذیر نمی‌باشند. لنت ترمزهای سرامیکی به جایِ فیبرهایِ استیلِ نیم فلزی از ترکیب‌های سرامیکی و فیبرهای مسی بهره‌گیری می‌کند . این امر به لنت‌های سرامیکی پروانه می‌دهد تا در دماهای بالای ترمزگیری اتلافِ گرمایی اقلیت داشته باشد و نیز پس از ایستادن سریعتر به حالت نخست خود باز گردند و نیز یکی وخاکِ اقلیت رویِ لنت‌ها و گردنده (rotors) ایجاد کند. به علاوه ترکیب هایِ سرامیکی در لنت ترمزهای سرامیکی سرو صدای کمتری را در ترمزگیری به‌دنبال دارند.

علت آنست که ترکیب‌های سرامیکی صدایی را با فرکانسِ بیرون از حوزه شنوایی انسان تولید می‌کند. این لنت‌ها رفتار حرارتیِ خیلی بهتری از بیشترِ موادِ ارگانیکِ غیرآزبست (NAO) دارند. برای داشتن این سازگاری در طی چندین سنه مواد ضدِ اصطکاک برای ترمز به تدریج شکل گرفته اند، آنها از آزبستها به فرمولهای ارگانیک و نیمه فلزی ترقی کردند. ویژگی دیگری که مواد سرامیکیِ را جذاب می سازند این است که از گرد و خاک خبری نیست . تمام لنت‌ها اثناء ترمز، گردوخاک تولید می‌کنند. محتویاتِ داخلِ ترکیب‌های سرامیکی گردِ رنگی کمی برپایی می‌کنند که شایستن چسبیدنش به تایر بسیار کم است در نتیجه چرخها و تایرها ظاهر تمیزی را برای مدّت طولانی تری خواهند داشت.