11 ژانویه 2018
خودروسازان ایرانی همواره خسته و بیحالند قطعات یدکی هیوندای و از فقر و نداری خود بهکرات مینالند. پول و وام را سخت دوست داشته و از رنج و زحمت فراری و گریزانند! عشق غریبی به نطق و خطابه داشته و از دل و جان، جماعت عکاس را خواهانند. خودروسازان ایرانی، شعبدهبازانی بس ماهرند و در فن تردستی کمتر همتایی در این عالم دارند. آنها گنجشک را چه عرض کنم، به وقتش مورچه را رنگ نموده و بهجای پورشه میفروشند!
خودروسازانی ایرانی مشتریان خوبی دارند؛ لوازم یدکی هیوندای مشتریانی چنان شیدا که در شعله عشق دوست بهتمامی فنا گشتهاند. مگر نه اینکه از قدیم گفتهاند هر چه از دوست رسد نیکوست. خودروسازان ایرانی دل در گرو چنین مشتریانی دارند و از شماری “نقزن” و “پررو” بسی بیزارند!خودروسازان ایرانی اهل رقابتند، اما رقابت در میدانی تک نفره که در آن از رقیب خبیث هیچ اثری نیست!
خودروسازان ایرانی بسی زود رنجند، روحیه شدیداً حساس و لطیفی دارند. از ژرمنها و ژاپنیهای عبوس و دقیق، سخت قطعات هیوندای دلگیرند و کرهایهای پرمدعا را چندان خوش نمیدارند؛ اما در عوض، پِکنیها و پاریسیهای مهربان را یار غمخوار و شریک ثابت خود میدانند!
اگرچه چشمان شما میتواند سرعتهای لوازم یدکی کیا فریم بیشتری را تشخیص دهد اما عموماً مغز تنها میتواند در هر ثانیه تعداد 10 تا 15 تصویر را محاسبه و به آن واکنش نشان دهد. البته این اعداد به واسطه تمرینهای خاص مغزی و بسته به اینکه کدام بخش از چشم باعث برگرداندن اطلاعات میشوند میتوانند افزایش یابند.
در بحث چرخ خودرو، بهترین راه این است که روی چگونگی حرکت پرهها نسبت به سرعت پردازش سیستم دیداری خودتان تمرکز کنید. خب با یک مثال موضوع را شرح میدهیم.
فرض کنید رینگی دارای 4 پره بوده و هرکدام در زاویهی 90 درجه نسبت به یکدیگر قرار گرفتهاند و یک پره در موقعیت ساعت 12 قطعات یدکی کیا بهصورت عمودی قرار دارد. اگر چرخ کمی بهسوی جلو و موقعیت ساعت 2 حرکت کند، مغز شما فریم بعدی را پردازش خواهد کرد به گونهای که چرخ طبق معمول در جهت رو به جلو حرکت خواهد نمود.
هرچند، اگر چرخ با سرعتی بچرخد که پرهها به فاصلهی 90 درجهی دور چرخش خود برسند (موقعیت ساعت 3، 6، 9 و یا 12)، مغز شما گول خورده و فکر خواهد کرد که چرخ ساکن باقی مانده و اینگونه به نظر میرسد که پرهها در موقعیتهای اصلی خود ایستادهاند (درحالیکه اینگونه نبوده و آنها میچرخند).
اثر معکوس زمانی ظاهر میشود که چرخ به سرعتی میرسد که پرهی واقع در موقعیت ساعت 12 در موقعیتی همانند ساعت 11 میچرخد. مغز شما پس از این کار نقطهها را به هم پیوند داده و اینگونه نتیجهگیری لوازم کیا خواهد کرد که چرخ به سمت عقب میچرخد.
بنابراین بجای اینکه مغز شما چرخش در جهت عقربههای ساعت را به طرف ساعت 11 تفسیر کند، به دلیل نبودن سرعت پردازش آن را در جهت چرخش به عقب تفسیر خواهد کرد.
اگرچه چشمان شما میتواند سرعتهای لوازم یدکی کیا فریم بیشتری را تشخیص دهد اما عموماً مغز تنها میتواند در هر ثانیه تعداد 10 تا 15 تصویر را محاسبه و به آن واکنش نشان دهد. البته این اعداد به واسطه تمرینهای خاص مغزی و بسته به اینکه کدام بخش از چشم باعث برگرداندن اطلاعات میشوند میتوانند افزایش یابند.
در بحث چرخ خودرو، بهترین راه این است که روی چگونگی حرکت پرهها نسبت به سرعت پردازش سیستم دیداری خودتان تمرکز کنید. خب با یک مثال موضوع را شرح میدهیم.
فرض کنید رینگی دارای 4 پره بوده و هرکدام در زاویهی 90 درجه نسبت به یکدیگر قرار گرفتهاند و یک پره در موقعیت ساعت 12 قطعات یدکی کیا بهصورت عمودی قرار دارد. اگر چرخ کمی بهسوی جلو و موقعیت ساعت 2 حرکت کند، مغز شما فریم بعدی را پردازش خواهد کرد به گونهای که چرخ طبق معمول در جهت رو به جلو حرکت خواهد نمود.
هرچند، اگر چرخ با سرعتی بچرخد که پرهها به فاصلهی 90 درجهی دور چرخش خود برسند (موقعیت ساعت 3، 6، 9 و یا 12)، مغز شما گول خورده و فکر خواهد کرد که چرخ ساکن باقی مانده و اینگونه به نظر میرسد که پرهها در موقعیتهای اصلی خود ایستادهاند (درحالیکه اینگونه نبوده و آنها میچرخند).
اثر معکوس زمانی ظاهر میشود که چرخ به سرعتی میرسد که پرهی واقع در موقعیت ساعت 12 در موقعیتی همانند ساعت 11 میچرخد. مغز شما پس از این کار نقطهها را به هم پیوند داده و اینگونه نتیجهگیری لوازم کیا خواهد کرد که چرخ به سمت عقب میچرخد.
بنابراین بجای اینکه مغز شما چرخش در جهت عقربههای ساعت را به طرف ساعت 11 تفسیر کند، به دلیل نبودن سرعت پردازش آن را در جهت چرخش به عقب تفسیر خواهد کرد.
ظاهراً لوازم کیا و هیوندای کمپانی گفته اند که برنامههایی برای سرمایهگذاری 3.1 میلیارد دلاری ظرف در سال های آینده در آمریکا داشته اند و پیش روی کمپانیهایی چون فورد و جنرال موتورز در بحث تهدیدات دونالد ترامپ برای وضع تعرفههای سنگین میباشد.
بخشی از این سرمایهگذاری در کارخانهای جدید خواهد بود که بهصورت ویژه به تولید مدلهای لوکس خودرو ها خواهد پرداخت. این کمپانی ها امید دارند تا سال 2021 تعداد 6 مدل جدید از خ
محصولات خودرا معرفی نمایند. در این کارخانه همچنین شاسیبلندهای مخصوص بازار آمریکا تولید خواهد شد. این میزان سرمایهگذاری در نظر گرفته شده 50 درصد بیشتر از سرمایهگذاری 5 سال گذشتهی قطعات کیا و هیوندای در آمریکا بوده است. در دورهی ذکر شده تنها 2.1 میلیارد دلار سرمایهی شرکت در این آمریکا صرف شده بوده است.
مدیرعامل لوازم هیوندای در مصاحبهای که اوایل هفته با رسانههای عمومی داشته گفته است:
ما انتظار داریم اقتصاد آمریکا به سمت بهبود پیش رود و به دنبال قولهای ترامپ مبنی بر ایجاد 1 میلیون شغل در 5 سال تقاضاها برای خودروهای مختلف افزایش پیدا کند. ما بهطور فعال معرفی مدلهای جدیدی که تقاضای زیاد دارند را در دستور کار قرار خواهیم داد.
اما قطعات هیوندای و کیا اولین کمپانیهایی نیستند که این استراتژی مبنی بر سرمایهگذاری و تولید بیشتر را در نظر گرفتهاند. اخیراً فورد برنامههای جدید خود را برای افزایش تولید در آمریکا را اعلام کرد. فیات کرایسلر نیز بیش از یک سال پیش گفته بود که سرمایهگذاری سنگینی را در تأسیسات تولید میشیگان خود انجام خواهد داد. تویوتا نیز به همین ترتیب توسط ترامپ تهدید به وضع تعرفههای سنگین بر کرولاهای تولیدی در مکزیک خواهد شد.
کرتا کوچکترین و جدید ترین کراساوور قطعات هیوندای است و برای بازارهای خاص و ویژه طراحی شده است. این خودرو که با نام IX25 هم شناخته میشود توسط سرمایهگذاری مشترک هیوندای و شرکت چینی «Beijing Grou» توسعه یافته و تولید آن در آوریل 2014 در چین آغاز شده است. همچنین کرتا یا IX25 علاوه بر چین در کشورهای دیگری چون هند و روسیه هم تولید میشود.
لوازم هیوندای برای اولین بار کرتا را در برزیل معرفی کرده است و قصد دارد بهزودی آنرا در این کشور هم تولید نماید. البته هیوندای برای برزیلیها نسخهٔ فیسلیفت شدهای از کرتا را طراحی کرده است و آنرا رسماً در نمایشگاه خودرو سائوپائولو امسال رونمایی کرده . این مدل فعلاً مخصوص بازار برزیل طراحی شده اما در آینده در دیگر کشورها هم عرضه خواهد شد.
در این فیسلیفت بیشترین تغییرات در قسمت جلوی خودرو صورت گرفته است و در کل، خودرو از طراحی جسورانهتری برخوردار شده است. در قسمت جلو برخی عناصر طراحی سانتافه الهام گرفته شده است که شامل یک جلوپنجرهٔ ششضلعی جدید با سه تیغه، سپر جدید با وردی هوای مرکزی بزرگتر و پروژکتورهای جدیدی افقی میشود. همچنین گرافیک داخلی چراغهای جلو هم تغییر کرده و در داخل آنها چراغهای روشنایی در روز تعبیه شده است.